Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Proposta didàctica VEUS SENSE REFUGI Novetat

Proposta didàctica elaborada pel Moviment Educatiu del Maresme al voltant del llibre VEUS SENSE REFUGI.

Metodologia

Aquesta proposta és totalment oberta perquè creiem que, a cada centre i a cada aula és on s'han de fer les adequacions pertinents, vinculades als
interessos i coneixements previs de l'alumnat. Únicament s'apunten algunes línies per desenvolupar com un projecte globalitzat que parteix de la lectura, comprensió i debat del llibre i expandir amb diverses modalitats de recerca.
Pel que respecta al treball a l'aula, hi ha moments de treball en gran grup, altres individuals i sobre tot, us recomanem la creació de grups heterogenis de 4 persones, per portar a terme el gruix de les activitats.
Proposem fer les activitats orals en aquests grups per tal d’oferir la possibilitat a tots de mostrar la seva opinió i per compartir lliurement les reflexions i conclusions a les que han arribat, que seran exposades per les persones portaveus.
Per tal de facilitar l'accés a la informació i que els avenços, acords i conclusions estiguin a l'abast de tothom, es important treballar amb documents
compartits.
En funció de la temporització i l'organització i tractament interdisciplinari, es prendran les decisions que concretaran l'abast i aprofundiment d'aquesta seqüència didàctica.

Un dels elements clau és enfocar l'aprenentatge que es pot derivar de la lectura d'aquest llibre treballant des de la diversitat de l'alumnat i posant èmfasi en la diversificació de propostes que combinin diversos àmbits, àrees i capacitats.

Objectius

  1. Conèixer la realitat de les persones refugiades i empatitzar amb la situació que estan vivint.
  2. Comprendre l'essència del text, obtenir informació, interpretar i valorar el seu contingut.
  3. Desenvolupar estratègies de cerca i gestió de la informació per adquirir nous coneixements.
  4. Expressar realitats, ficcions i sentiments mitjançant diversos llenguatges: literaris i artístics.
  5. Analitzar els models d’organització política, econòmica i territorial i les desigualtats que generen, valorant com afecten la vida de les persones.
  6. Identificar els aspectes ètics de cada situació i fer propostes d'actuació.

Observacions (necessitats tècniques i altres)

La proposta didàctica està penjada en aquest enllaç: https://www.memcat.org/wordpress/wp-content/uploads/2021/06/PROPOSTA-DIDACTICA.pdf
Àrees temàtiques
  • Igualtat, convivència i justícia global
  • Interculturalitat i no-discriminació
  • Drets humans i cooperació
Àmbits
  • Àmbit lingüístic
  • Àmbit social
  • Geografia i Història
  • Àmbit d'educació en valors
  • Orientació i tutoria
Persones destinatàries
  • Batxillerat
  • Cicles formatius
  • Escoles d´adults

Lloc Centre educatiu

Qui organitza Moviment Educatiu del Maresme i Servei d'Igualtat i Diversitat Ciutadana