Aprovada la Declaració Institucional que va presentar Esquerra Republicana – MES per defensar la unitat lingüística de la llengua catalana

Des d’Esquerra Republicana – MES vam presentar a la Junta de Portaveus del novembre una declaració institucional, proposada per Plataforma per la Llengua, per defensar la unitat de la llengua catalana, que va ser aprova amb els vots a favor d'Esquerra Republicana, En Comú Podem Mataró i Junts per Catalunya.

Tot i que els criteris científics i lingüístics ho avalen àmpliament, diverses entitats, organitzacions polítiques i institucions qüestionen que el català, valencià, rossellonès o mallorquí sigui la mateixa llengua. Això té una clara intencionalitat política, d’anar fragmentant la llengua i cultura dels Països Catalans fins a esborrar-los com a realitat.

Calen polítiques valentes que apostin per la unitat de la llengua, així com per fomentar la reciprocitat dels diversos espais audiovisuals en català al conjunt dels territoris. No s’entén, des d’un punt de vista lògic, que es puguin veure a València canals americans, russos...però en canvi no es pugui veure TV3.

És per això que en col·laboració amb Plataforma per la Llengua vam presentar aquesta Declaració Institucional, que vol donar resposta a la problemàtica i fomentar la unitat de la llengua a les diverses institucions no només dels Països Catalans sinó també d’arreu de l’estat.

Així doncs, agraïm a Plataforma per la Llengua la proposta i al conjunt de Grups Municipals que han fet possible l’aprovació de la proposta.