Arriba l'estiu a Mataró amb bona part de les guinguetes pendents d'adjudicar

Arriba l'estiu a Mataró amb bona part de les guinguetes pendents d'adjudicar

La setmana vinent, a partir de l’1 de juny, les guinguetes i food trucks de les platges de Mataró haurien d’estar ja oberts i operatius fins el dia 11 de setembre. Aquest és el període obligatori. De fet, podrien estar ja oberts des de 1 d’abril i mantenir l’activitat fins a 31 d’octubre. Però això no serà així.

Des del Grup d’ERC-Moviment d’Esquerres no recordem a la ciutat un procés de licitació que hagi acabat amb tantes incidències i problemes com el d’aquesta temporada .
  • A la platja del Varador, 2 de les 5 guinguetes no han estat adjudicades i caldrà recórrer a una licitació per urgència, que en el millor dels casos estarà resolta a principis de juliol.
  • A la platja de Sant Simó el guanyador del concurs ha renunciat a l'adjudicació.
  • A la platja de Ponent, el food truck previst (l‘únic a aquella platja) va quedar desert i també obligarà el Govern Municipal a iniciar una altra licitació per urgència. Aquest food truck és el que havia de fer també el control d’accés a la nova platja per a persones amb gossos.
Una platja que el Govern Municipal va córrer a anunciar a tort i a dret a tots els mitjans de comunicació… Però una vegada més, l’ànsia per generar la notícia, l’obsessió a capitalitzar tot el mèrit els va portar a altre error: el Govern va passar per alt que l'ordenança de tinença d’animals prohibeix expressament la presència de mascotes entre l’1 de juny i el 30 de setembre a les zones de bany. Resultat: una altra vegada un procediment d’urgència per a canviar a correcuita l’ordenança.

Per no dir que el Pla d’Usos i Serveis de Temporada de les Platges de Mataró 2021 (farcit d’errors que hem denunciat any rere any) no va ser explicat als regidors de l’oposició fins que ho varem sol·licitar expressament. El Grup Municipal d’ERC-Mov.Esquerres ja va denunciar que ni tan sols ha passat pel Ple Municipal.

L’absència de debat al Ple Municipal del Pla d’Usos de la platja d’aquest 2021 no ha permès la discussió sobre el model, el projecte i la visió de futur que el Govern Municipal té pensat per la platja de Mataró. Desconeixem, doncs, què vol el  Govern Municipal: si un model de platja familiar o dedicada a la festa, amb trets diferencials mataronins o més impersonal per atraure turisme.

En definitiva, el Grup Municipal d’ERC-Mov.Esquerres pensem que si amb aquesta qüestió, any rere any bastant previsible i a priori sense gaire dificultat, el Govern Municipal ha culminat una pèssima gestió plagada d’incidents i encara inacabada ja entrada la temporada... Quin resultat podem esperar en relació a problemes realment difícils que afecten la ciutat i el seu futur?