Davant la inseguretat, cal responsabilitat

Davant la inseguretat, cal responsabilitat

Davant la percepció creixent d'inseguretat dels veïns arran de les difícils situacions viscudes aquests darrers dies d'increment d'ocupacions i de furts, a propòsit també de les declaracions al respecte fetes públiques per l'Alcalde de Mataró, el Grup Municipal de ERC-Moviment d'Esquerres volem expressar el següent.

El Grup Municipal d'Esquerra Republicana - Moviment d’Esquerres a Mataró ha estat, està i estarà sempre al costat de la ciutadania i del govern de la ciutat per demanar una justícia eficaç, més recursos policials i sobretot, unes sòlides polítiques socials que erradiquin de veritat el problema real que la crisi sanitària ha agreujat: la desigualtat, la pobresa, l'exclusió social, l'atur, la gana, la manca d'habitatge,
Cal demanar l'ajuda que correspongui per millorar la situació i cal demanar-la allà on calgui. Naturalment, el nostre Grup Municipal hi contribuirà, acompanyant el govern de la ciutat allà on faci falta.

Però per demanar ajuda, cal haver fet tot allò que fos possible i encara més, havent assumit la situació, havent liderat la resposta ciutadana, havent utilitzat tots i cadascun dels mecanismes que una ciutat important com la nostra té al seu abast, començant pel cos de la Policia Local. Cap administració coneix tant la realitat de Mataró com el seu propi ajuntament.

Instal·lar-se a la queixa, rentar-se les mans repartint la culpa a altres i anunciar als quatre vents la impotència davant la situació és justament un compendi de tot allò que un governant no ha de fer.

Ara el mal ja està fet... Les conseqüències immediates que l'Alcalde hagi admès en públic que no es veu en cor d'afrontar el problema són: haver estès la sensació de derrota, d'impotència i de por entre molts ciutadans i per altra banda, encara pitjor, que hi hagi plataformes que vulguin erigir-se en justiciers pel seu compte.

La seguretat i la convivència són béns massa seriosos com per a tractar amb aquesta irresponsabilitat. A tot arreu, i també a Barcelona, tothom està fent grans esforços. Fem-los aquí també. Els temps que ens tocarà viure seran difícils i si algú no se sent capacitat o no està a l'alçada, millor que faci un pas al costat.