Demanem al govern municipal que actuï per reduir les situacions de perill que es generen a cruïlles situades a carrers de vianants

Hem rebut escrits, des de diferents indrets de la ciutat, en els que molts conciutadans ens remarquen la perillositat que es genera amb molta freqüència a alguns espais, especialment cruïlles.

Una d'elles és la que conformen els carrers Hospital / Sant Bonaventura - Baixada Feliu de la Penya / Sant Ramon. També ens han demanat accions en aquest mateix sentit a altres indrets, tipus carrer de Cuba, Rosselló o d'altres.

L'entorn pacificat d'aquests carrers, que sovint acaben en passos de zebra elevats per travessar carrers de trànsit intens (i on els vehicles, malgrat que els passos elevats no redueixen la seva velocitat), transmet als vianants (sobretot els nens) una sensació de seguretat inexistent.

De fet, ens descriuen freqüents situacions de perill, amb velocitat excessiva i caigudes de motocicletes, topades, frenades brusques, invasió de la vorera per part de vehicles de mobilitat personal i bicicletes, atropellaments...

Fa temps que s’anuncien canvis en el Reglament de Circulació per tal d’implantar a nivell general la limitació a 30 km/h a tots els carrers urbans d’un sentit o d’un sol carril per sentit, a més de reduir a 20 km/h la velocitat en els carrers de plataforma única (vorera i calçada al mateix nivell) deixant el límit actual de 50 km/ h només a les vies de 2 o més carrils per sentit. Avençar-se en aquesta limitació a la implantació de la norma, com han fet moltes ciutats catalanes i espanyoles, seria una possible solució.

Demanem, doncs, al Govern Municipal, que prengui accions per millorar la seguretat pels vianants abans que sigui massa tard, per reduir les situacions de perill que es generen a cruïlles situades a carrers de vianants o amb prioritat invertida i/o amb pendents pronunciades