Demanem solucions a la lentitud de les llicències a Mataró

Demanem solucions a la lentitud de les llicències a Mataró

No és acceptable. Es una qüestió urgent i per això reiterem la nostra exigència al Govern perquè actui amb determinació en aquesta qüestió i ens detalli quines mesures urgents tenen pensades per aconseguir que el Departament de Llicències d’Obres i Activitats no sigui un impediment per la necessària reactivació social i econòmica de Mataró.

Fa pocs dies, el diari La Vanguardia publicava un article titulat “L’aturada de les llicències castiga l’enginyeria i l’edificació”.

L’article es referia al periode d’aturada:  “Els dos mesos d’aturada de la majoria de projectes d’obres pel confinament es podrien ampliar encara més per falta de llicències administratives”, assenyalant que la situació ja era greu abans d’aquesta crisi, però la pandèmia l’ha agreujat amb la suspensió dels terminis administratius.

L’article feia també una comparativa entre els terminis de tramitació de llicències (en mesos) de diferents ajuntaments. Mataró, amb un termini mitjà de 8 mesos per a obtenir una llicència, lidera el rànking en aquesta qüestió amb Sabadell (9,3 mesos),  Rubí (8,8 mesos) i Sitges (també 8 mesos). (Dades COAC-Col.legi Arquitectes de Catalunya).

Fa anys que professionals i usuaris denuncien que els terminis de concessió de llicències (obres i activitats) sobrepassen amb freqüència l’any de durada...

En aquests moments, a punt de començar a treballar tots junts per la Reconstrucció Social i Econòmica de la ciutat, és imprescindible, és clau que el Departament de Llicències d’Obres i Activitats funcioni bé, sigui un instrument que faciliti l’activitat, que ajudi a la recuperació econòmica o, que al menys, no hi posi gaires impediments i no actui com un fre.

Pels motius exposats des del grup municipal d'Esquerra Republicana - Moviment d'Esquerres a Mataró presentarem una pregunta al respecte al proper Ple de Juny.