El comerç urbà, una prioritat

El comerç urbà, una prioritat

Després del desconcert inicial causat per la situació que vivim, el petit comerç, en especial el d’alimentació i restauració, ha hagut de desenvolupar a tota velocitat eines per seguir donant servei als seus clients i a la vegada, intentar mitigar la sobtada i brutal caiguda de vendes.

Fa dies es va presentar la plataforma SlowShopping.cat, a la que s’hi han adherit Negoci Empresa Mataró i la FAGEM i així com, hi ha un directori d’establiments comercials de tots els racons de Mataró al web de l’Ajuntament de Mataró. Per la seva banda, el NEM, des del dimecres passat, a la seva web incorpora un llistat d’establiments oberts i/o amb servei d’enviament a domicili durant aquesta quarantena.

A partir d’aquí, l’Ajuntament hauria d’anar més enllà i ajudar el teixit comercial de tota la ciutat, fent el que el propi sector demana, que no és tant un directori d’establiments, sinó una cosa molt més semblant a una plataforma de venda online, un marketplace.

El que hem viscut durant aquestes darreres setmanes ens ha ensenyat quines són les coses essencialsde veritat. Hem redescobert la importància del comerç local de proximitat i dels seus valors que són els nostres.

Ara hem de treballar de pressa en la reconstrucció de tot. I per fer-ho caldran les opinions de tothom, però en especial dels que més en saben. Per això, des del grup municipal d'Esquerra Republicana - Moviment d'Esquerres a Mataró, proposem la celebració urgent d'una cimera entre Govern Municipal, grups municipals, teixit comercial, associacions de comerciants i empresaris, sindicats i tothom que hi tingui alguna cosa a dir, per tal de començar a actuar i dissenyar totes les accions que estiguin a les nostres mans de fer.

Cal aprofitar també aquest període de gran sensibilitat ciutadana, per emprendre canvis radicals que per nosaltres s’han de centrar en dos grans àrees:

Model de Gestió (cap a una dirección 100% professional de tots els centres comercials a cel obert de Mataró)
- Model comercial de Ciutat (priorització del comerç urbà i congelació sine die de l’ampliació del Mataró Parc)

Ara, és moment d’ajudar entre tots, amb tots els mitjans a la recuperació del comerç urbà. I això, per nosaltres és tant com dir preservar un model de ciutat compacta i mediterrània, que ho és, en gran mesura, gràcies a la personalitat que li atorga el comerç de proximitat. Sabem que per alguns no és una prioritat. Per nosaltres és fonamental.