El Govern Municipal de Mataró bloqueja una trobada dels Grups Municipals amb la nova cúpula de la Policia Local des de gener de 2021

El mes de gener de 2021 es van produir canvis molt importants a la Policia Local de Mataró amb l’incorporació de dos nous comandaments de la màxima rellevància pel cos: el nou intendent sotscap de la Policia Local de Mataró i un nou inspector del cos

Des del mes de gener el Grup Municipal d’ERC-Moviment d’Esquerres hem demanat en infinitat d’ocasions mantenir dues trobades:

- Una reunió de treball amb la nova cúpula directiva de la Policia Local, amb l’objectiu de conèixer personalment el nou equip i la seva visió de la situació del cos a Mataró, tant des de la perspectiva interna com externa.

- Una sessió informativa per actualitzar el detall dels recursos disponibles i conèixer la sistemàtica de l’organització operativa de la Policia Local de Mataró.

Han anat passant els mesos i malgrat que el GM ERC-MES hem reiterat la petició a diferentes Comissions Informatives Municipals i fent preguntes i precs tant per escrit com al mateix Ple Municipal, encara no s’han materialitzat.

Insistim en que el nostre Grup Municipal manté la voluntat d’acompanyar el govern de la ciutat allà on faci falta, per demanar l'ajuda que calgui, per demanar una justícia més eficaç, per exigir més i millors recursos policials (Policia Local i Mossos d'Esquadra) i per exigir també polítiques socials i d'habitatge efectives a qui correspongui.

De fet, sempre hem manifestat la voluntat del Grup Municipal d’ERC-Moviment d’Esquerres per a treballar conjuntament amb el Govern Municipal en un tema tan important per la ciutadania com és el de la seguretat.

Però per a fer-ho és imprescindible que el Govern Municipal ho vulgui. I no ho vol.

Aquest període de 8 mesos sense que el Govern Municipal hagi facilitat aquestes trobades és prou explícit d’aquesta absència total de voluntat política de col.laboració per part del Govern Municipal.

Vuit mesos sense que el Govern Municipal hagi facilitat aquestes trobades, és per nosaltres la clara demostració de la carència de qualitat democràtica i de determinació i criteri polític que el Govern Municipal mostra de forma permanent.