El Govern municipal de Mataró puja les taxes i els impostos

El Govern municipal de Mataró puja les taxes i els impostos

Malauradament, viure a Mataró, a partir del 1 de Gener, serà més car. Des d’Esquerra Republicana de Mataró, continuarem treballant incansablement, com a #GovernAlternatiu, i demanant una fiscalitat més justa, equitativa i progressiva per a tota la ciutat.

Ahir, 23 de desembre, es va celebrar el ple extraordinari de Mataró per tal d’aprovar les Ordenances Fiscals 2020.

Com no podia ser d’altre manera, el portaveu d’Esquerra Republicana a Mataró va començar reivindicant  un any més, un nadal més, que falten companys, amics i presos polítics i exiliats. I els volem a casa, lliures.

Teixidó, va exposar, una vegada més que a partir de l'1 de gener, viure a Mataró serà més car. Va remarcar també que els grups de l'oposició han hagut de treballar les al·legacions, que majoritàriament s'han desestimat, sense conèixer el pla de Mandat de 2020-2023 (presentat avui fa 11 dies), el Pressupost 2020 (presentat el passat dia 18), el Pla d'Inversions (enviat el passat dia 20), el marc pressupostari dels propers 4 anys (que encara no coneixem) així com la proposta fiscal del govern pels propers 4 anys (que encara avui, tampoc coneixem). També vam fer públic de nou, la congelació de taxes i tributs per part del govern municipal al passat mandat, doncs curiosament s’acostaven eleccions municipals.

Durant el ple també vam posar èmfasi amb què el govern no ha considerat necessari mantenir cap trobada per parlar de quina era la visió de la resta de grups municipals, abusant una vegada més de la seva majoria absoluta i deixant entreveure la falta de qualitat democràtica, que ja hem denunciat en diverses ocasions. Seguim defensant que  hagués estat més Intel·ligent i pragmàtic, malgrat que en alguns temes no hi hagi acord, compartir-los i buscar propostes de millora entre tots, donant veu així a milers de persones que han donat la seva confiança als regidors que fan oposició.

La nostra proposta, que així vam fer arribar al govern municipal en forma d’al·legacions, passava, entre altres, per:

- Limitar la pujada del IBI a un 2,93%, corresponent a l'IPC dels anys 2017, 2018, 2019.
- Revisió íntegra del pressupost, per tal de detectar despeses innecessàries i buscar estalvis.
- Impostos justos i equitatius, Depenent dels ingressos econòmics, número de persones per casa, número de cotxes per gual, etc.
- Flexibilitat de pagaments, passant per una ampliació dels fraccionaments i terminis

Tot i això, el govern municipal, format pel PSC i ECPM, va imposar doncs la seva majoria absoluta, aprovant així una pujada generalitzada de tributs, taxes i preus públics. Sense tenir en compte, una vegada més, l’oposició i als ciutadans que aquests representen.

Malauradament, viure a Mataró, a partir del 1 de Gener, serà més car.
Des d’Esquerra Republicana de Mataró, continuarem treballant incansablement, com a #GovernAlternatiu, i demanant una fiscalitat més justa, equitativa  i progressiva per a tota la ciutat.