El ple municipal no dona suport a la idea de refer el pressupost de dalt a baix

El ple municipal no dona suport a la idea de refer el pressupost de dalt a baix

El passat dijous 3 d’Octubre es va celebrar el ple a l’Ajuntament de Mataró.

En l’àmbit d’Impuls i Control de Govern el Grup municipal d’ERC - MES a Mataró vam presentar una Proposta de Resolució per demanar la confecció d’un pressupost de base zero. Creiem que la construcció d’un pressupost ineficient, demana cada vegada més recursos als ciutadans i per això cal confegir un nou pressupost, de dalt a baix.
Resultat Votació: 8 vots a favor (ERC), 4 abstencions (C's i JxC), 14 vots en contra (PSC i EnComúPodem)

A més de la proposta de resolució els regidors i regidores del grup municipal d’Esquerra d’ERC-MES hem presentat 6 preguntes:

1. Ignasi Bernabeu, pregunta sobre l’estat de la zona verda al costat de la Ronda President Tarradellas. Després de que el Grup Municipal d’ERC – MES demanéssim que el govern municipal mantegues el seu deure de conservació d’espais públics.
- La resposta ha estat positiva; el prec ha estat acceptat i se’ns ha informat que s’han iniciat ja els treballs de neteja corresponents a la zona.

2. Carles Porta, pregunta sobre algunes maniobres d’autobusos, en especial a la zona del camí Ral amb el carrer Sant Antoni arran de les llargues queixes veïnals. Des de l’any 2017 que teòricament el tema està en via de solució però no veiem resultats.
- L’Ajuntament ens informa que les reunions continuen, i mostra voluntat de parlar amb veïns i consensuar sobre possibles canvis que hi puguin haver.

3. Teresa Navarro, pregunta sobre diferents problemàtiques a l’inici del curs escolar, arran de les problemàtiques a l'Escola Pública Germanes Bertomeu o Angela Bransuela, entre altres, preguntem sobre la reparació de les infraestructures d'aquests centres, així com amb relació a la demanda escolar a Mataró.
- Tot i els aclariments per part de l’Ajuntament, demanem més informació prèvia per evitar les problemàtiques viscudes a l’inici del curs.

4. Rosa Guanyabens, pregunta sobre el compliment de l’Ordenança de Tinença d’Animals Domèsticsdel novembre del 2017.
- L’Ajuntament no coneix amb exactitud el nombre exacte del cens d’animals a la ciutat, restem a rebre la informació restant que no se’ns va respondre durant el ple.

5. Francesc Teixidó, fa un prec sobre la pista poliesportiva de Cirera, que encara no és operativa.
- Se’ns informa que durant l’any 2019 s’han iniciat els treballs per poder executar les obres, tot i no poder accedit a dates concretes. Així doncs, remarquem que l’any 2015 se’ns informa que la planificació econòmica per aquesta pista estava feta des de 2015, al veure que no és així esperem que aquest 2019 s’incorpori al pla d’inversions.

6. Anna Salicrú, fa prec sobre el manteniment de la sala d’actes de l’Institut municipal Miquel Biada.
- L’Ajuntament de Mataró rebutja al prec de vetllar perquè la sala d’actes de l’Institut Miquel Biada tingui un manteniment i conservació correcte, considerant des del govern que hi ha altres prioritats principals.