El PSC s'apropia de les accions de l'Ajuntament

El PSC s'apropia de les accions de l'Ajuntament

Aquests darrers dies, els veïns de l’àrea de la plaça Assemblea de Catalunya han rebut una carta del PSC en la qual expliquen que han començat els treballs a la plaça, detallant tot el que es farà (reparació de la xemeneia i resta d’accions a la plaça, canvi de bancs, papereres, instal.lació d’un ecocan, repàs dels jocs infantils) i el pressupost de les obres.

El Grup Municipal del PSC aprofita també per anunciar als veïns que properament es procedirà a un canvi del sistema d’il·luminació i finalment exposa que per a qualsevol aclariment o necessitat d’informació addicional, els veïns poden enviar la consulta al Grup Municipal del PSC.
Signa la carta als veïns el President del Grup Municipal del PSC, David Bote, quan la consulta s’hauria de realitzar a l’ajuntament, i no a un grup municipal

Des del grup municipal d’ERC-MES lamentem que:

• El PSC s’apropiï de les accions que realitza l’Ajuntament de Mataró, atribuint a un partit el que és un èxit de tots. Un gravíssim error provocat per la seva visió partidista.
  • L’alcalde de Mataró prefereixi ser l’instrument d’un partit polític i no l’alcalde de tothom, com hauria de ser.
  • Que aquesta acció posi en evidència, altre cop, la poca qualitat democràtica del seu estil de govern.

D’altra banda quan el grup municipal del PSC presumeix d’unes obres de l’ajuntament atribuir-les únicament al seu propi partit, deixa també en molt mal lloc al seu soci de coalició, En Comú Podem.

Un cop més ens trobem davant la confusió interessada entre el que són accions del Govern Municipal i el més desacomplexat partidisme electoralista. Ens preocupa doncs que aquest tipus d’accions siguin les que ens esperen de cara al que queda del mandat.  Ja n’hi ha prou.

A més, la situació no és nova. Ja a l’any 2016, el PSC es va atribuir la construcció de la nova coberta de les pistes exteriors del poliesportiu Eusebi Millan, en aquest cas a través de la distribució d’uns fulletons on hi apareixia la fotografia de l'alcalde, David Bote, i el missatge “Ha costat però ja la tenim. Millor per a l'esport. Millor per als veïns i veïnes del barri.”
En aquell moment, el PSC va demanar perdó per aquesta acció presumint d’unes obres fetes per l’Ajuntament i es van comprometre a que res d’això tornaria a passar.
La promesa ha durat poc.

És un estil de fer política que rebutgem profundament i que va en contra no només dels valors democràtics més elementals, sinó que atempta contra els principis bàsics de la veracitat de la informació. Per nosaltres, un estil absolutament vergonyós.

És per aquests motius que el grup municipal d’ERC-MES a Mataró, posarem el cas en coneixemental Síndic de Greuges, i ho denunciarem a la Comissió de Comunicació Municipal i també el presentarem a la Comissió d’Ètica de l’Ajuntament de Mataró.

I naturalment, com a #GovernAlternatiu, continuarem treballant i fiscalitzant l’acció del govern així com seguirem denunciant públicament la falta de qualitat democràtica per desemmascarar davant la ciutadania un pèssim estil de fer política.