ERC Mataró presenta una declaració institucional per donar suport als represaliats mataronins

La repressió no podrà frenar la veu d'un poble que demana justícia i llibertat.

Després de conèixer la sentència del Tribunal Suprem que condemnava a Oriol Junqueras a 13 anys de presó, Raül Romeva a 12, Dolors Bassa a 12, Jordi Turull a 12, Carme Forcadell a 11,5, Josep Rull a 10,5, Joaquim Forn a 10,5, Jordi Cuixart a 9 i Jordi Sánchez a 9, moltíssimes persones del conjunt del país, també de Mataró, van sortir als carrers a protestar en contra d’aquesta sentència.

Les forces i cossos de seguretat van fer un ús totalment desproporcionat de la força, excedint-se dels protocol d’us del material del cos i fins i tot utilitzant tècniques repressives en desús, com són el Carrussel per part dels Mossos d’Esquadra o l’ús de pilotes de goma per part de la Policia Nacional, un material que el Parlament de Catalunya va prohibir el 2014.

La mala praxis policial es veu reflectida en les següents dades: 579 persones ferides i 4 persones amb un ull mutilat. També hi ha hagut 199 detinguts, 28 dels quals en presó preventiva sense fiança.

No és menor el nombre de periodistes que també van ser objecte d’aquests excessos policials, amb 58 ferits i 1 detingut.
Pel que fa a la nostra ciutat, tenim coneixement d’almenys: 5 persones ferides, 4 persones detingudes i dues de les quals es troben empresonades sense fiança.

És per això, que el Grup Municipal d’Esquerra Republicana – MES demanem a l’Ajuntament de Mataró, en forma de declaració institucional:

1. Mostrar el suport a les persones i famílies que estan patint injustament la repressió desmesurada de les darreres setmanes, especialment els nostres conciutadans detinguts i empresonats.

2. Mostrar també el suport a la feina dels periodistes que han estat cobrint aquestes manifestacions, especialment aquells que han estat agredits per les forces d’ordre públic.

3. Que de forma coordinada es posi a disposició de l’Oficina de Drets Civils per atendre conjuntament els casos de les persones afectades de la nostra ciutat i de les seves famílies.

4. Traslladar aquests acords a la Generalitat de Catalunya; al Departament d’Interior i al Departament de Salut

La repressió no podrà frenar la veu d'un poble que demana justícia i llibertat.