Esquerra Republicana de Mataró estem al costat de les famílies afectades per l'assetjament de la Sareb i exigim la suspensió del desnonament i un lloguer social

La setmana passada es va conèixer als mitjans de comunicació la problemàtica que vivien una seixantena de veïns de Mataró, que viuen al bloc de pisos situat al Carrer Sant Jordi número 23, assetjats per una avís de desnonament per a principis de novembre.

La propietat dels pisos és de la Sareb, que s’ha negat a negociar contractes de lloguer amb les famílies afectades, moltes d’elles ateses a Serveis Socials i amb informe de vulnerabilitat. L’actuació de la Sareb vulnera la llei 1/2022 per a afrontar l’emergència en l’àmbit de l’habitatge.

Mataró és un dels municipis de Catalunya on la Sareb té més propietats. Més de 240 habitatges. A mitjans de 2021 l’Ajuntament va aconseguir un acord amb la Sareb per la cessió de 15 habitatges, cosa que considerem clarament insuficient atesa l’emergència social de la nostra ciutat. Una xifra ridícula comparada amb altres ciutats (Santa Coloma de Gramenet 220 habitatges, Badalona 220, Barcelona 200, Sabadell 80…).

Al maig vam presentar una proposta per reclamar al Govern Municipal que negociés i exigís a la Sareb una cessió de les propietats que el banc dolent té a Mataró. Cal recordar que la Sareb és una empresa pública, i que amb diners públics s’han rescatat i pagat aquests immobles.
És per això que des d’Esquerra Republicana de Mataró:

- Volem mostrar tot el nostre suport a les famílies afectades per aquesta situació d’assetjament immobiliari totalment injustificable. Farem totes les gestions que estiguin a les nostres mans tant a Mataró, al Parlament de Catalunya i al Congrés dels Diputats per resoldre aquesta situació.

- Denunciem que la Sareb incompleix les normatives vigents en matèria d’habitatge, com la llei 24/2015 o la llei 1/2022 per a afrontar l’emergència en l’àmbit de l’habitatge.

Exigim a la Sareb a que suspengui el desnonament i negociï amb les famílies un lloguer social.

- Reclamem al Govern Municipal i a l'alcalde David Bote que es posicioni al costat d’aquestes famílies, afectades per les males pràctiques de l’empresa pública Sareb, i negocii urgentment la cessió dels immobles de la Sareb a l’Ajuntament de Mataró.