Esquerra Republicana denuncia el mal estat del Parc Forestal de Mataró

Esquerra Republicana denuncia el mal estat del Parc Forestal de Mataró

Un dels privilegis dels quals gaudeix Mataró és de la seva excepcional ubicació. La ciutat de Mataró està entre la serralada litoral, rieres i mar. Això ens permet gaudir d'un entorn que ben segur cal preservar i posar en valor. Entre molts dels espais verds que tenim ben a prop trobem el Parc Forestal i que forma part del Parc del Montnegre Corredor. Un indret a tocar de la mateixa ciutat però ja envoltat de verd, que compta amb espais de dinamització com pot ser el Bosc Vertical, àrees de pic-nic i també un espai de restauració.

Aquests dies a les xarxes socials, també a alguns mitjans de comunicació local i per informacions rebudes directament a Esquerra Republicana, hem pogut veure un seguit de reivindicacions referents tant de la zona forestal com dels equipaments que hi ha. Algunes d’aquestes reivindicacions o denúncies són les següents:

- Lavabos públics amb una antiguitat de més de 50 anys, en mal estat i inaccessibles a persones amb mobilitat reduïda.
- Papereres sovint trencades i sense opció de reciclatge.
- Les taules de pícnic i altres elements com baranes trencades que suposen un perill especialment pels infants
- Fonts en mal estat, amb pèrdues d’aigua i que malbaraten un recurs escàs, en un moment especialment delicat com a conseqüència de la sequera.
- Zones verdes i d’arbrat i poc cuidades.
- Manca d’itineraris per persones amb mobilitat reduïda.
- Inexistència d’itineraris i de senyalització adaptada a persones amb dificultat visual.

En definitiva, un seguit d’elements que fan que el Parc Forestal es trobi en un estat de deixadesa i que impedeix poder disfrutar-lo d’una manera adequada.

Des d’Esquerra Republicana de Mataró considerem que és inacceptable que aquest espai privilegiat i molt concorregut pels mataronins que volen gaudir de la natura, d’una vista panorámica de la nostra ciutat, fer celebracions, practicar esport o passejar amb amics o família, es trobi en aquest estat.

Sovint hem defensat que el manteniment de la via pública és un element clau per cuidar la nostra ciutat, i avui exposem al Ple Municipal un nou cas de falta de manteniment, deixadesa i inacció per part d’aquest Govern.

Per aquests motius, al proper Ple Municipal des del Grup Municipal d'Esquerra Republicana - MES Mataró demanarem al Govern Municipal que activi els recursos necessaris, tant econòmics com humans, per solucionar els problemes més urgents del Parc Forestal i dels equipaments existents. I en aquest sentit la creació d'un Pla Integral de Millora del Parc Forestal de Mataró que inclogui l'arranjament, construcció i adaptacions necessàries per que tota la ciutadania pugui gaudir d’aquest espai natural singular amb la qualitat que es mereix.