Esquerra Republicana presenta una moció per demanar la nul·litat de la sentència

Ahir, 19 de desembre, vam conèixer la sentència del Tribunal Europeu respecte la immunitat d’Oriol Junqueras i la resta d’eurodiputats independentistes. La sentència dona raó als eurodiputats independentistes, i reconeix així que tenien immunitat. El Grup Municipal d’Esquerra Republicana – MES presentem una Declaració Institucional al ple de l’ajuntament per exigir la nul·litat de la sentència i demanar la llibertat d’Oriol Junqueras. També, exigim la fi de la repressió contra l’independentisme, com es veu també avui amb la repressió al President Quim Torra

Així doncs, el Grup Municipal d’Esquerra Republicana – MES presentem una Declaració Institucional al ple de l’ajuntament per exigir la nul·litat de la sentència i demanar la llibertat d’Oriol Junqueras. També, exigim la fi de la repressió contra l’independentisme, com es veu també avui amb la repressió al President Quim Torra.

Per aquests motius demanem els acords següents:

PRIMER. Demanar al Tribunal Suprem que apliqui la sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea i, en conseqüència, exigir la nul·litat de la sentència del judici de l’1 d’octubre i reclamar la llibertat immediata d’Oriol Junqueras.

SEGON. Reclamar que la resta d’independentistes catalans que fins ara han vist negada la seva condició d’eurodiputats, Carles Puigdemont i Toni Comín, puguin adquirir-la de forma immediata, en virtut de la sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea.

TERCER. Reconèixer els drets dels ciutadans i ciutadanes que van exercir el seu vot a les passades eleccions europees del 26 de maig a opcions independentistes i reclamar que no vegin més temps vulnerats els seus drets.

QUART. Instar l'administració espanyola a aturar la repressió en totes les seves formes - com la inhabilitació del President Torra - i a l'alliberament immediat de tots els presos i preses polítiques.

CINQUÈ. Fer arribar aquest acord a la presidència del Tribunal Suprem, a la presidència del Parlament Europeu i als portaveus dels grups parlamentaris del Parlament Europeu.

Nosaltres seguirem defensant sempre la llibertat contra els que ens volen callats.