Moció de rebuig a la resolució de la JEC respecte Torra i Junqueras

Moció de rebuig a la resolució de la JEC respecte Torra i Junqueras

Restem a l'espera de què el govern de l'ajuntament de Mataró, format per PSC Mataró i EnComúPodem Mataró acceptin la moció presentada. Continuant així ferms davant la defensa dels drets civils i polítics del nostre país, denunciant la repressió i amb un clam fort i clar per la llibertat.

El passat divendres dia 3 de gener de 2020  vam conèixer la decisió de la Junta Electoral Central (JEC) que pretén executar la inhabilitació del M.H. President de la Generalitat Quim Torra, malgrat no haver-hi sentència ferma, i deixar sense efecte la seva credencial de diputat electe del Parlament de Catalunya.  La JEC també va acordar que l’eurodiputat Oriol Junqueras no pot tenir aquesta condició, malgrat la sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea que va dictaminar en data 19 de desembre de 2019 que hauria d’haver pogut recollir l’acta d’eurodiputat i que tenia immunitat per aquesta raó.

És per això que el grups municipals d’Esquerra Republicana a Mataró i Junts per Mataró, hem presentat conjuntament una moció de rebuig a la resolució de la junta electoral central respecte el molt honorable president de la Generalitat, Quim Torra i l’eurodiputat, Oriol Junqueras. Entenent que aquest decisió ve d’un òrgan administratiu, i no judicial, i per tant és clarament contrària al que determina tant l’Estatut de Catalunya com el Reglament del Parlament de Catalunya respecte els motius de cessament del President del nostre país.

És per això que demanem al Ple de l’Ajuntament:

1- Rebutjar la resolució de la Junta Electoral Central per la qual s’intenta executar la inhabilitació del M.H. President de la Generalitat Quim Torra.

2- Rebutjar la resolució de la mateixa Junta Electoral Central en què nega la condició d’eurodiputat a Oriol Junqueras.

3-Donar suport a les propostes de resolució aprovades pel Parlament de Catalunya el proppassat dia 4 de gener, així com les actuacions que des del Govern de la Generalitat i des del Parlament de Catalunya es prenguin per defensar tant els drets del President com dels eurodiputats que són a la presó o a l’exili.

4- Instar l’Estat espanyol a trobar una solució política al procés que viu el nostre país.

5- Reclamar la posada en llibertat dels presos i preses polítics, el lliure retorn dels exiliats i exiliades i la plena garantia en l’exercici i defensa dels drets civils i polítics dels ciutadans i ciutadanes de Catalunya.

6- Mantenir el compromís com a electes locals a seguir defensant el dret a l’autodeterminació de Catalunya.

7- Comunicar els presents acords a la Presidència del Parlament de Catalunya, a la Presidència de la Generalitat de Catalunya, a la Presidència del Congrés dels Diputats, a la Presidència del Govern de l’Estat, a la Presidència del Parlament Europeu, als municipis agermanats i a les entitats municipalistes de Catalunya.