Presentem la Secció d'Esquerra Republicana al barri de l'Havana

Presentem la Secció d'Esquerra Republicana al barri de l'Havana

Esquerra Republicana a Mataró, presenta la tercera secció de barri a la ciutat, amb les quals volem apropar la nostra organització als veïns i veïnes aprofundir en la política de proximitat. En aquest cas al barri de l'Havana.

Aquest dissabte 13, a la Plaça de l'Havana, va tenir lloc la presentació de la nova secció d'Esquerra al barri de l'Havana. Aquesta és la tercera secció de barri que formem Esquerra Republicana a Mataró, amb les quals volem apropar la nostra organització als veïns i veïnes aprofundir en la política de proximitat.

Jan Bosch i Regina Rigau, membres de la Secció, van ser les persones encarregades d'obrir l'acte fent una exposició de les peculiaritats i història del barri: "Quan parlem de barris, no només parlem d’una part de la ciutat sinó que parlem d’identitat. I nosaltres volem tant preservar com potenciar la identitat del barri de l’Havana. Som barri pescador, som associacionisme veïnal i cultura. Som els valors d’en Ferm, la tenacitat de la nostra gent gran, les ganes d’aprendre dels més menuts i també l’esforç dels joves. Som Can Marfà, som Sant Simó, som Can Fugarolas. I també som el Camí del Nord, des d’on tants republicans van prendre camí a l’exili a la recerca de llibertat. I és per tots ells que el barri de l’Havana també és republicanisme, i antifeixisme".

No obstant això, Bosch i Rigau van exposar la missió d'aquesta nova Secció: "Lluitar per les demandes veïnals, com el nou emplaçament pel Joan Coromines o els drets dels veïns i les famílies de l’Anxaneta. Crear espais i apoderar les persones del barri, tot fent Can Marfà un equipament de referència i obert a la ciutadania o donant eines a Can Folgueroles per desenvolupar-se. I construir un casal de la gent gran digne, o un centre cívic, com fa tants anys que demanem i esperem de l’Ajuntament. Els veïns mereixem un espai on reunir-nos"

Acte seguit i en representació del Grup Municipal d'ERC-MES, va intervenir la Regidora Rosa Guanyabens: "Conèixer la realitat és una condició necessària per canviar-la. Tenir una idea clara de quines són les mancances i dèficits del conjunt de la ciutat, així com de les seves aspiracions, ens ha de permetre proposar-nos que Mataró esdevingui una ciutat més justa per a cadascun dels seus ciutadans. Aquest és l’objectiu d’ERC i les seccions de barri són una bona eina per aconseguir-ho"

Finalment per cloure l'acte va intervenir la Diputada més jove del Congrés dels Diputats, Marta Rosique, exposant la necessitat que les institucions i els moviments socials vagin coordinats: "És molt important implicar-nos en la nostra comunitat. i també és molt important que hi hagi un lligam clar entre carrers i institucions. En aquest sentit, les seccions de barri encarnen aquesta idea que tenim nosaltres sobre la política. Entenem la política com una extensió d'aquestes reclamacions".

Per altra banda, Rosique va fer una crida a la mobilització ciutadana: "Tal com defensem les millores als nostres barris, també hem de defensar la democràcia i els valors republicans. Estem a les portes d'una sentència que condemnarà a persones que només van posar urnes, i no només condemnen a aquestes sinó a tot un poble. És per això que cal estar organitzats per defensar-nos de les injustícies i dels abusos i per lluitar pels nostres drets".