Rebutgem les condemnes als mataronins represaliats per la justícia espanyola

Rebutgem les condemnes als mataronins represaliats per la justícia espanyola

La repressió de l'Estat no s'atura, i una mostra d'això són els milers de causes obertes contra diverses persones que han exercit el dret a manifestació

A Mataró la repressió també ens toca de prop, un clar exemple és el cas del mataroní Pol Serena, que va ser jutjat el passat 17 de juliol al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya acusat presumptament, segons la Fiscalia, de desordres públics, lesions, ocupació de vies públiques i atemptat contra l'autoritat, durant les protestes contra la sentència del Procés. Presumptes fets pels quals li demanaven fins a 8 anys de presó. Finalment Serena ha estat condemnat a 1 any de presó i 200€ de multa, tot i tractar-se d'un muntatge policial on l'atestat que va incoar el procés judicial contra el jove mataroní era ple incongruències.

Un altre cas és el del mataroní David Barnet, que aquesta setmana ha estat condemnat, amb 9 persones més, a una multa de 10.800€ per presumptes delictes de desobediència greu a l'autoritat. Això es remunta a una mobilització pacífica el 15 de març del 2018 davant la Secretaria d'Universitats i Recerca, on es demanava la rebaixa de les taxes universitàries. En total són més de 30 estudiants que han estat jutjats per aquestes mobilitzacions, cosa que ha fet sorgir el col·lectiu de La Pública a Judici per tal de visibilitzar la repressió al moviment estudiantil.

Els casos d'en David i en Pol no són casos aïllats, i actualment trobem milers de persones arreu dels Països Catalans que són perseguides per defensar les seves idees i per defensar els drets fonamentals, partint de la Llei Orgànica 4/2015, de 30 de març, de Protecció de la Seguretat Ciutadana, també coneguda com a Llei Mordassa.

És per això que el Grup Municipal d'Esquerra Republicana - MES, a la Junta de Portaveus de setembre presentem una Declaració Institucional en suport al jove mataroní Pol Serena; així com en suport de la resta de represaliats.

Prou repressió!