Resum del ple de març: s'aprova la nostra proposta per declarar Mataró lliure de racisme

Ahir, dijous 5 de Març va tenir lloc el Ple Ordinari de l'Ajuntament de Mataró.

Durant el Ple de Març l'acció de Govern Municipal va durar 26 minuts, en la majoria d'ells exposant dades força tècniques i sense entrar en substància de ciutat.

Des del grup municipal d'Esquerra Republicana - Moviment d'Esquerres Mataró vam votar en contra la proposta de resolució que va presentar el grup municipal de Ciutadans a títol Il·lumina Mataró. Entenent doncs que la proposta es pot criticar des d'un doble punt de vista: l'econòmic (l'exagerada instal·lació dels llums nadalencs a les ciutats de l'estat espanyol i la competició absurda de les ciutats per veure quina brilla i gasta més) i la mediambiental, en òbvia contradicció amb l'anunciada transició energètica. Pensem que el que necessita el comerç de la ciutat és una proposta estratègica que defugi de solucions temporals.

En matèria pròpia, Carles Porta, regidor del Jovent Republicà a Mataró, va presentar una Proposta de Resolució per declarar Mataró una ciutat lliure de Racisme, recordant també a totes les persones que estan patint a la frontera de Turquia amb Grècia; morts i ferits cada dia. La proposta de Jovent Republicà contempla una situació actual d'auge en els fluxos migratoris al Mediterrani que tenen un efecte directe en la societat, la política i l'economia dels Països Catalans. Considerem que cal donar-hi una resposta a l'alçada; per fer-ho cal vetar l'entrada als discursos de l'extrema dreta que criminalitzen a les persones migrades. La nostra proposta servirà per aïllar els discursos i propostes d'extrema dreta i no caure en aquestes pràctiques racistes.

Finalment, la Proposta de Resolució va ser acceptada per tots els grups menys el de Ciutadans. Volem agraïr, doncs, el vot favorable a Junts per Mataró; En Comú Podem Mataró i el PSC de Mataró.

Des del grup municipal d’ERC-MES vam presentar un total de 6 precs i preguntes. Destaquem:

Prec realitzat per la regidora Anna Salicrú, perquè Mataró, d'acord amb els seus valors feministes, esdevingui Capital del Bàsquet Femení. Per ser ben conscients del deure de les administracions i dels/les representants polítiques, en la nostra funció d'agents impulsors de la consciència en matèria de drets i contra les discriminacions masclistes, vam proposar que el Govern impulsés la Declaració de Mataró com a Ciutat Feminista. Considerant que és una bona oportunitat per avançar en l'esport femení a la nostra ciutat.
El govern va respondre que no veien necesari el prec per esdevenir capital del bàsquet femení però en canvi si que Mataró fos ciutat feminista. Creiem que sí que podem esdevenir capital del Bàsquet femení i que ajudaria a visibilitzar-ho.

Pregunta realitzada pel portaveu Francesc Teixidó sobre la situació del camp de la Unió Deportiva Cirera, després que els terminis de les obres de millora del camp municipal del Cirera han estat incomplerts reiteradament.
El govern responia dient que miraran de solucionar-ho temporalment perquè quan abans millor es pugui tornar a utlitzar, amb la idea de tornar a jugar al setembre.
Pregunta sobre màfies ocupació de pisos realitzada pel portaveu Francesc Teixidó després que La Vanguardia publiqués al passat més de febrer, citant fonts de la FAVM, una informació segons la qual noves màfies s'han incorporat al negoci de les ocupacions il·legals d'habitatges cap a Mataró. Segons assenyala La Vanguardia, a canvi de pagaments d’entre 4.000 i 8.000 €. Demanem sobre el grau de coneixement de la situació des de l’Ajuntament, sobre les accions previstes i també, amb ànim de col·laborar en la lluita contra aquests fets, demanem una comissió informativa monogràfica.
La resposta del govern va ser dir que ampliaran els recursos de la unitat d’ocupacions quan abans millor.

Pregunta sobre Pistoles Taser, realitzada pel regidor Carles Porta. Després d'haver vist que l'Ajuntament ha adquirit pistoles Taser, vam preguntar sobre el nombre d'armes actualment en servei, per si disposen de càmeres i sobre l'adequació i la formació dels policies en el seu ús.
La resposta de govern va ser dir que sí que compliran els protocols establerts en tot moment. Per part d’Esquerra Republicana vam criticar també la manca de transparència que hi havia en tot l’afer.

Pregunta sobre solars sense edificar, realitzada pel regidor Ignasi Bernabeu, després que el Govern ha transformat un solar buit a l’antiga escola Menéndez Pelayo (al carrer Rocafonda) en zona taronja, amb capacitat per una trentena de vehicles.
La resposta del govern, a grosso modo, va ser acceptar que no s’havia fet prou difusió als veïns.

Pregunta sobre la  pacificació del Centre, realitzada per la regidora Rosa Guanyabens. L’ànsia per titulars en premsa porta el Govern a precipitar-se i cometre errors, posa en perill la credibilitat del Pla de Mobilitat. S’anuncia la pacificació de La Riera i en 24h es permet l'accés a vehicles. Preguntem quin cost econòmic ha costat aquesta mala praxi.

Lamentem de nou que la durada de Ple Ordianri de cada mes hagi durat menys de dues hores. Des del grup municipal d’Esquerra Republicana - Moviment d’Esquerres a Mataró seguirem treballant com a #GovernAlternatiu per millorar la vida de la ciutadania de Mataró.