Valoració de la reestructuració del Govern Municipal

Valoració de la reestructuració del Govern Municipal

Des del grup municipal d’Esquerra Republicana - Moviment d’Esquerres Mataró havíem demanat reiteradament que el Govern Municipal es reestructurés i es reorganitzés per afrontar de manera més eficaç l'acció contra la crisi que ha deixat la COVID-19.

I per altra banda, que es ressolessin els evidents desequilibris entre regidories, algunes amb una enorme exigència, d'altres sense gaire contingut, i totes elles amb la mateixa dedicació i per tant, retribució.

En la nostra opinió, els 15 regidors a plena dedicació (enfront dels 11 amb els que es va iniciar el mandat passat o els 6 amb els que va acabar finalment), haurien d'haver impulsat una intensa acció de govern que fins ara no s'ha visualitzat a la ciutat (el volum de dictàmens i accions de govern que han arribat al Ple Municipal, ha estat molt escàs, i sovint de poc calat polític, més aviat de caràcter burocràtic).

Després de fer-se públics els canvis que l'Alcalde ha fet al seu Govern, voldríem fer unes primeres valoracions:

- Demanàvem més qualitat democràtica i més joc per l'oposició.
L'increment de Comissions Informatives Municipals de 3 a 6 (que també havíem proposat) és, sens dubte, una bona decisió que ajudarà a crear espais d'informació i debat amb tots els Grups Municipals.

- Demanàvem un Govern més encarat a la gestió de la post crisi de la Covid-19, capaç de reaccionar ràpidament i d'incorporar immediatament noves prioritats polítiques al pressupost i al nou pla de mandat, que fomentin la reactivació i l'ocupació.
La decisió del Govern de tornar a concentrar en 6 regidors el gruix de tota l'activitat municipal, igual que a l'etapa final del mandat passat, és un intent en aquesta direcció, amb associacions de regidories més adequades per aquest objectiu.

- Demanàvem la correcció dels desequilibris entre regidories, o bé ajustant les dedicacions assignades o bé reduint el nombre de regidors amb cartera.
El Govern no ha fet cap acció en aquest sentit, al contrari. Persisteixen els enormes desajustos en les dedicacions assignades.
Racionalitzar i alleugerir l'estructura de govern hagués comportat rebaixar el seu cost des dels 700.000 €/any actuals fins a una xifra més propera als 500.000 €, i permetria dedicar anualment aquests recursos a l'objectiu de la reconstrucció.