A Mataró encara hi ha simbologia feixista

En el passat ple de dijous 7 de novembre, com a resposta a una pregunta del grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Moviment d’Esquerres, el govern municipal va assegurar que a Mataró ja no quedava cap element amb simbologia feixista a l’espai públic, la qual cosa és errònia.

El PSC s'apropia de les accions de l'Ajuntament

Aquests darrers dies, els veïns de l’àrea de la plaça Assemblea de Catalunya han rebut una carta del PSC en la qual expliquen que han començat els treballs a la plaça, detallant tot el que es farà (reparació de la xemeneia i resta d’accions a la plaça, canvi de bancs, papereres, instal.lació d’un ecocan, repàs dels jocs infantils) i el pressupost de les obres.

Compromís per a l'oci nocturn al Pla d'en Boet

Des del grup municipal d'ERC-MES destaquem algunes de les qüestions del Ple del mes de desembre a l'Ajuntament de Mataró.  El govern va plantejar temes amb poc contingut propi més enllà del que susciten les Propostes de Resolució, Precs i Preguntes.

Manca de qualitat democràtica del govern municipal

El Grup d’Esquerra Republicana de Mataró portem setmanes denunciant males pràctiques per part del govern municipal pel que fa al traspàs d’informació municipal als grups de l’oposició. Aquesta denúncia l’hem fet visible durant el passat ple municipal del 5 de desembre.

Esquerra Republicana presenta una moció per demanar la nul·litat de la sentència

Ahir, 19 de desembre, vam conèixer la sentència del Tribunal Europeu respecte la immunitat d’Oriol Junqueras i la resta d’eurodiputats independentistes. La sentència dona raó als eurodiputats independentistes, i reconeix així que tenien immunitat. El Grup Municipal d’Esquerra Republicana – MES presentem una Declaració Institucional al ple de l’ajuntament per exigir la nul·litat de la sentència i demanar la llibertat d’Oriol Junqueras. També, exigim la fi de la repressió contra l’independentisme, com es veu també avui amb la repressió al President Quim Torra

Onada de robatoris als centres educatius de Mataró

Recentment hem viscut una onada de robatoris a diversos centres educatius de la nostra ciutat, tant és així que les comunitats educatives dels centres docents es senten desemparades i impotents davant l’onada de robatoris als centres educatius. Davant l'excepcionalitat viscuda, mostrem el nostre suport indiscutible a tots els centres escolars i docents de Mataró, esperant que puguin continuar la seva tasca en un marc educatiu i integrador, lluny de la inseguretat viscuda aquests últims dies.

Esquerra demana tornar als plens presencials

Hem demanat aquest matí formalment el retorn als plens presencials a partir del proper ple de l'1 d'octubre, mitjançant la convocatòria d'una junta de portaveus extraordinària per a prendre la decisió i així decidir la millor fórmula per a fer-ho.