L’Ingrés Mínim Vital podria beneficiar més de 10.000 mataronins i mataronines.

Logo de Grup municipal PSC-CP

Grup municipal PSC-CP

La informació que apareix en aquest article és responsabilitat del Grup municipal PSC-CP

L’Ingrés Mínim Vital podria beneficiar més de 10.000 mataronins i mataronines.

L’Ingrés Mínim Vital aprovat pel Govern podria beneficiar més de 10.000 ciutadans i ciutadanes de Mataró, segons les primeres estimacions.

Amb l’entrada en vigor d’aquesta històrica mesura, s’aconseguirà un enorme pas endavant en la lluita contra la pobresa i, especialment, contra la pobresa infantil.

Aquesta mesura, que s’emmarca dins del paquet de mesures socials empreses pel Govern de progrés que presideix Pedro Sánchez, té com a objectiu reduir les taxes de pobresa severa i assegurar que totes les famílies tinguin uns ingressos mínims garantits per tal que puguin viure amb dignitat i, d’aquesta manera, s’espera que pugui protegir els llocs de treball i evitar desnonaments i talls de subministres bàsics en les llars.

Es tracta d’una iniciativa pionera a Espanya que compleix, a més, amb les recomanacions que la Unió Europea porta fent al nostra país des de 2014 sobre “la millora de la cobertura i l’eficàcia dels sistemes de renda mínima garantida y el suport a les famílies”.

Era una mesura del tot necessària degut a que Espanya té uns nivells de pobresa severa, del 7%, més elevats dels països del nostre entorn, duplicant la mitjana de la Unió Europea i triplicant a països com Alemanya.

La mesura serà permanent, beneficiarà a unes 850.000 famílies al nostre país i s’implementarà a través de la Seguretat Social.