Més de 100 intervencions i millores en centres educatius municipals durant aquest estiu

Logo de Grup municipal PSC-CP

Grup municipal PSC-CP

La informació que apareix en aquest article és responsabilitat del Grup municipal PSC-CP

Dilluns 13 de setembre es va iniciar el curs escolar 2021-2022. Més de 18.000 alumnes cursaran els seus estudis a Mataró en tots els nivells, des de l’educació primària fins als estudis universitaris, passant per l’educació secundaria i la Formació Professional.

El Govern municipal de Mataró té l’educació com a prioritat, sent una de les partides amb major dotació dels pressupostos municipals. Aquest estiu, s’han dut a terme més de 100 intervencions en diferents centres educatius municipals encaminades mantenir o millorar les condicions dels edificis. Algunes de les escoles en les que s’ha actuat són:

• Escola Les Aigües
  • Institut Escola Ángela Bransuela
  • Escola Anxaneta
  • Escola Camí del Cros
  • Escola Camí del Mig
  • Escola Germanes Bertomeu
  • Escola Cirera
  • Escola Josep Manuel Peramàs
  • Escola Josep Montserrat
  • Escola La Llàntia
  • Escola Torre Llauder
  • Escola Joan Coromines
  • Escola Montserrat Solà
  • Centre de Formació Professional Tres Roques
  • Escola bressol Cerdanyola
  • Escola bressol Riereta
  • Escola bressol Eina
A més a més de les actuacions en els equipaments, el Govern municipal s’ha marcat com a objectiu millorar la inserció laboral dels joves de la ciutat. Per fer-ho, el Centre de Formació d’Adults Can Noé comptarà amb una nova seu a partir d’aquest curs, l’edifici Tres Roques situat a la plaça Canigó, i amb l’Oficina d’Orientació Educativa, que oferirà assessorament personalitzat als joves d’entre 16 i 24 anys.

Per assolir l’objectiu de millorar la inserció laboral dels nostres joves, cal que la Generalitat ampliï les places de Formació Professional disponibles. Cal, a més,  coordinar aquesta oferta formativa amb les necessitats del teixit productiu.

Una altra novetat que cal destacar aquest any és el programa pilot per especialitzar-se en l’atenció als infants amb necessitats educatives, que aquest curs s’inicia a l’Escola bressol La Llàntia.

El programa Mataró Educa + es torna a reeditar aquest curs, oferint activitats extraescolars als infants de Mataró amb l’objectiu de contribuir al desenvolupament educatiu dels infants fora d’hores lectives i impulsar la igualtat d’oportunitats.

Aquest curs 2021-22 es el segon que s’inicia des de l’esclat de la pandèmia de la COVID-19 i que s’ha fet de manera 100% presencial. La presencialitat és imprescindible per garantir la conciliació de les famílies i la igualtat d'oportunitats dels nostres infants i adolescents. Cal reconèixer els esforços i felicitar a tota la comunitat educativa per haver-ho fet possible.