Crònica del Ple ordinari del mes de març (05/03/2020)

Crònica del Ple ordinari del mes de març (05/03/2020)

Una modificació en el Pressupost 2020 de mig milió d’euros per fer front a les despeses previstes pel manteniment dels equipaments municipals i de l’espai públic després del pas del temporal Gloria a Mataró, va ser un dels punts destacats del Ple ordinari de març. Un dels punts que va comportar més debat polític va ser la pròrroga d’un any més del servei públic de recollida i acollida d’animals domèstics abandonats, adjudicat a favor de la Societat Protectora d’Animals. L’oposició va remarcar la falta de celeritat en la redacció del nou concurs.

La ciutadana Maria Montserrat Font pren la paraula a l’Audiència Prèvia al Ple del mes de març per fer una pregunta al consistori sobre les noves mesures de mobilitat a la Riera i entorns en relació a les persones amb mobilitat reduïda així com planteja la millora dels transports públics per aquest col·lectiu. La segona persona que participa en l’Audiència Prèvia és el ciutadà Abdelkharim Asrih, en nom de la Plataforma d’Afectades per la denegació de la subvenció al pagament del lloguer, una temàtica que precisament es va abordar en la Junta de Portaveus, celebrada el 2 de març, per una Declaració institucional presentada pel grup municipal d’En Comú Podem que va rebre el suport de tots els grups municipals.

No hi ha més paraules demanades per tant es fa un recés abans que comenci el Ple, a les 19h. Mentrestant davant de l’Ajuntament, a la Riera 48, hi ha una concentració veïnal que demana més seguretat a la ciutat.

Comença el Ple de forma puntual a les 19h, l’alcalde, David Bote, excusa la presència del regidor de Verd Urbà, José Antonio Ricis, per motius de salut. S’aprova l’acta de la sessió del 6 de febrer i el primer punt és l’aprovació del canvi de representant del PSC a Mataró Audiovisual que ara és el regidor de Joventut i Ciutat Intel·ligent, Dani Hurtado, en comptes d’Esteve Terradas.

El regidor d’Administració, Bon Govern i Mobilitat, Juan Carlos Jérez, dona compte de l’informe de seguiment del 4t trimestre 2019 del Pla d’Ajust de l’Ajuntament de Mataró i explica que el període mig de pagament de les factures a proveïdors de l’Ajuntament i dels ens dependents és de 40,07 dies.

El mateix regidor Jérez argumenta el següent punt de l’ordre del dia que és sobre l’edifici de l’antiga escola Menéndez Pelayo, situada al carrer de Pedro Antonio de Alarcón. La direcció de Serveis Territorials del departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya no compta amb aquest edifici per a la planificació escolar i per tant la finca retorna a l’Ajuntament de Mataró qui decidirà el futur ús de la mateixa. El regidor d’ERC, Francesc Teixidó, lamenta la situació dels presos polítics i comenta la mala sort que ha suposat la coincidència de reemprendre les relacions amb la Casa Reial la mateixa setmana que ha sortit el darrer cas de corrupció. Sobre el punt en qüestió Teixidó comenta que vol saber i li agradaria treballar sobre l’ús del solar i de l’equipament, més enllà de la zona taronja d'aparcament que ha fet l’Ajuntament allà.

A continuació el regidor Jerez explica que un dels habitatges de la finca municipal de l’edifici de mestres situat al carrer de Pasqual Madoz queda desafectat i podrà ser utilitzat per altres usos d’interès municipal.

Mig milió d'euros pel Gloria

El Ple acorda per unanimitat modificar el pressupost 2020 per a fer front a les despeses previstes pels danys a l’espai públic i als equipaments municipals derivats dels efectes del temporal Gloria amb una quantitat de 565.671,06€. El regidor d’ERC, Francesc Teixidó, pregunta si l’Ajuntament ha fet les pertinents peticions a la Generalitat i a la Diputació de Barcelona.

La regidora de Gestió de l’Espai Públic, Eli Ruiz, explica que ja s’han redactat els nous plecs tècnics i un cop el pressupost estigui aprovat definitivament, es podrà licitar el nou servei. Mentrestant, però, s’ha de prorrogar la concessió per poder continuar prestant el servei. Ruiz també apunta que ja s’ha redactat l’avantprojecte del nou equipament que es construirà al carrer Galícia i aquesta és la voluntat del govern que ja s’ha compartit en reunions i comissions informatives. El regidor d’ERC, Francesc Teixidó, i el regidor de Junts per Mataró, Alfons Canela, coincideixen en lamentar el retard amb múltiples pròrrogues i les demores en el nou concurs i exigeixen responsabilitat en el seguiment i celeritat tant pel que fa a les obres com en el nou concurs de gestió.

La cessió en dipòsit del fons documental de la fàbrica de Gènere de Punt de Can Marfà s’aprova per unanimitat  i es passa a votar un punt sobre recursos humans. Es tracta del torns de vacances de la Policia Local que es modifica en dos torns de vacances per garantir la presència de tots els agents durant la Festa Major de Les Santes.

Comença ara la part del Ple referent a l’impuls i control del govern. La primera Proposta de resolució, presentada per Ciutadans, es retira per treballar-la conjuntament en la Taula Transversal de Comerç ja que es basa en una idea per incentivar en comerç amb un projecte similar al fet a Madrid que es diu “Il·lumina Madrid”.  A continuació es va aprovar una Proposta de resolució presentada per ERC per declarar Mataró lliure de racisme. El text va aconseguir els vots favorables del PSC, En Comú Podem, ERC i Junts per Mataró i els vots en contra de Ciutadans.

Comença en el Ple, l’apartat de Precs i Preguntes: en l’ordre del dia hi ha un prec i 7 preguntes.