Crònica del Ple extraordinari del mes de desembre (21/12/2023)

Crònica del Ple extraordinari del mes de desembre (21/12/2023)

El ple extraordinari del mes de desembre, l’últim de l’any 2023, va tenir com a temes destacats l’aprovació definitiva del pressupost general de l’Ajuntament de Mataró per al 2024 i la modificació de les ordenances fiscals i preus públics.

El ple extraordinari del 21 de desembre va aprovar de forma definitiva el Pressupost General de l'Ajuntament i la modificació de les ordenances. Foto: Ajuntament

La sessió es va iniciar amb l’aprovació per part del plenari de la Corporació dels contractes programa entre l’Ajuntament de Mataró i Aigües de Mataró, el consorci Museu d’Art Contemporani de Mataró i PUMSA.

Tot seguit es va iniciar el debat previ a l’aprovació definitiva del pressupost general de l’Ajuntament de Mataró per a l’exercici 2024. El pressupost és de 164,3 milions d’euros i posa l’accent en les polítiques prioritàries marcades pel govern municipal com són la  seguretat, la neteja i preveu estratègies de futur com ara la renaturalització de la ciutat. El pressupost es va aprovar amb els vots favorables de l'equip de govern, l’abstenció de Junts per Mataró i el PP,  i els vots en contra dels grups municipals d’ERC, Vox i la Cup. La modificació de les ordenances, que preveu un increment dels impostos per evitar retallades en els serveis que presta l’Ajuntament, va comptar amb el suport dels grups municipals del PSC, En comú Podem Mataró, Junts per Mataró i el PP. El grup municipal d’ERC es va abstenir mentre que Vox i la Cup hi van votar en contra. El Ple també va aprovar en aquesta sessió extraordinària les modificacions dels preus públics pel 2024 i les tarifes de la zona esportiva d’El Sorrall. En la majoria de preus s’aplicarà la previsió d’increment de l’IPC, que és d’un 3,6%, els preus de Promoció Econòmica pujaran un 5% igual que les tarifes d’El Sorrall que també s’incrementen un 5%.

També es va donar llum verda a la revisió de preus del contracte del servei de neteja viària i platges, el de recollida de residus domiciliaris i assimilables. La revisió, suposa una despesa de 3,4 milions i  es fa per cobrir l'increment de costos de diferents partides.

En aquesta sessió plenària es va acordar també la modificació de l’acord de delegació de les funcions de gestió, inspecció i recaptació de tributs i determinats ingressos de dret públic, a la Diputació de Barcelona.

Així mateix el plenari va aprovar el reconeixement extrajudicial de crèdit  per un import de 87.098,43 euros que corresponen a factures fora de contracte.

En l’últim punt de l’ordre del dia d’aquest darrer ple de l’any 2023 la corporació va acordar la creació d’una comissió informativa especial per transparentar la política de recursos humans de l’Ajuntament en els processos de selecció i provisió de llocs de treball. La comissió analitzarà i s'informarà dels expedients administratius d’aquests processos.