Fitxes cursos
Amb aquesta formació com a ajudant de fleca – pastisseria – cambrer/a tindràs les competències bàsiques per treballar com a ajudant en pastisseries, fleques i/o cafeteries.
- Persones en situació d’atur.
- Persones inscrites al SOC com a demandants d’ocupació.
- Amb motivació per formar-se en l’hostaleria
- Amb compromís d’iniciar i finalitzar l’acció formativa.
- Prevenció de Riscos Laborals
- Manipulació d’aliments i al·lèrgens
- Espais, maquinària, estris i neteja
- Aprovisionaments de matèria primeres en Obrador
- Preelaboració i conservació en fleca/pastisseria
- Tall i manipulació
- Elaboració bàsiques i elementals en obrador de fleca/pastisseria
- Control d’unitats de fred i magatzem
- Mòdul de cambrer/a de barra i sala
- Conèixer l’organització del treball; seqüenciació, previsió de materials i planificació. ∙ Conèixer i saber seleccionar els estris i productes químics més utilitzats per garantir la higienització, desinfecció, conservació i manteniment de superfícies.
- Conèixer els protocols de neteja en els diferents processos de neteja.
- Conèixer i gestionar el tipus de residus sanitaris.
- Adquirir consciència de la importància de la relació amb els pacients.
- Identificar els riscos laborals i la importància de l’ordre i la neteja.
- Persones en situació d’atur i inscrites al SOC.
- Motivació per treballar en el sector de la neteja.
- Saber llegir i escriure català i/o castellà.
-
La neteja en hospitals
-
Sistemes de neteja hospitalària
-
Sistemes de desinfecció hospitalària
-
La neteja de les diferents zones d'un hospital
-
Tècniques de neteja professional de vidres
-
Recollida i eliminació dels residus sanitaris
-
Prevenció de riscos laborals en entorns sanitaris
Amb aquesta formació com a ajudant de cambrer/a – sommelier tindràs les competències bàsiques per treballar com a ajudant en restaurants, bars i cafeteries.
Objectius del curs: Adquirir les competències necessàries requerides per treballar com a ajudant de cambrer amb tasques de suport de manipulació d’aliments, manipulació i serveis de vins, saber tenir cura de les eines i espais sota la normativa en prevenció de riscos laborals. Saber fer tast de vins per especialitzar-se com a sommelier bàsic.
Dates i horaris: Del 18/10/21 al 15/11/2021 Horari: Tardes
Modalitat: Presencial
Total hores: 60 hores
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Persones en situació d’atur.
- Persones inscrites al SOC com a demandants d’ocupació.
- Majors de 18 anys.
- Amb motivació per formar-se en l’hostaleria
- Amb compromís d’iniciar i finalitzar l’acció formativa.
Programa Formatiu:
- Prevenció de Riscos Laborals
- Manipulació d’aliments i al·lèrgens
- Espais, maquinària, estris i neteja
- Manipulació i servei de vins
- Elaboracions i servei de cafès i infusions
- Control d’unitats de fred i magatzem
- Mòdul de cambrer de barra i sala
- Mòdul d´Enologia per a Cambrer-a/Sommelier
Amb aquesta formació com a ajudant de cuina – cambrer/a tindràs les competències bàsiques per treballar com a ajudant en restaurants, bars i cafeteries.
Amb aquesta formació com a ajudant de cuina – cambrer/a tindràs les competències bàsiques per treballar com a ajudant en restaurants, bars i cafeteries.
Objectius del curs: Adquirir les competències necessàries requerides per treballar com a ajudant de cuina amb tasques de suport de manipulació i aprovisionament d’aliments, saber tenir cura de les eines, estris, maquinària i espais sota la normativa en prevenció de riscos laborals. Tenir la tècnica de la preelaboració i conservació alimentària. Atendre els clients, presa de comandes, servir el menjar i beguda, gestió de reserves...
Dates i horaris: 08/11/2021 al 23/12/2021 Horari: Matins
Modalitat: Presencial
Total hores: 120 hores
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Persones en situació d’atur.
- Persones inscrites al SOC com a demandants d’ocupació.
- Amb motivació per formar-se en l’hostaleria
- Amb compromís d’iniciar i finalitzar l’acció formativa.
Programa Formatiu:
- Prevenció de Riscos Laborals
- Manipulació d’aliments i al·lèrgens
- Espais, maquinària, estris i neteja
- Aprovisionaments de matèria primeres en Cuina
- Preelaboració i conservació Culinària
- Tall i manipulació
- Elaboració bàsiques i elementals en cuina
- Control d’unitats de fred i magatzem
- Mòdul de cambrer de barra i sala
Formació de 100 hores teòric/pràctiques més 50 hores de pràctiques professionals no laborals a carnisseries, xarcuteries i/o empreses del sector de la indústria alimentària, on es consolidaran les competències teòric-professionals adquirides durant la formació i que permetran realitzar tasques d’ajudant/a de carnisseria - xarcuteria.
Objectius del curs:
- Capacitar als/les participants per a la preparació per a la venda de carns. ∙ Capacitar als/les participants per a la venda directa als clients a l’establiment.
- Capacitar als/las participants per a la preparació d’elaborats carnis a l’establiment.
Dates previstes: Del 2 de novembre a l’16 de desembre de 2021
Horari: Matí
Modalitat: Presencial
Total hores: 100 hores teòriques més 50 hores de pràctiques (150h)
Perfil d’ entrada del alumnat:
- Persones en situació d’atur i inscrites al SOC.
- Motivació per treballar en el sector de la indústria alimentària
- Saber llegir i escriure català i/o castellà
Programa Formatiu:
- La venda de carn i aviram
- Higiene dels manipuladors d'aliments
- Iniciació a la preparació d’elaborats carnis
- La venda de proximitat i l’atenció al client
- Iniciació a la venta dels productes de xarcuteria
Objectiu del curs:
Realitzar operacions auxiliars de manteniment d’elements estructurals de fusta i fibra, així com de protecció i embelliment de superfícies de les embarcacions esportives i d’esbarjo, incloent aquelles altres d’eslora restringida dedicades a altres serveis o funcions, seguint instruccions rebudes i complint la normativa de prevenció de riscos laborals i mediambientals.
Dates previstes i horaris: de febrer a maig del 2022 (Matins)
Total hores: 290 hores
Modalitat: Presencial
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Preferentment persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en el sector del manteniment nàutic
- Disponibilitat horària
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA 240 hores
- Operacions auxiliars de protecció i embelliment de superfícies d’embarcacions 100 hores Esportives i d’esbarjo
- Procediments bàsics de preparació de la zona de treball, prevenció de riscos i 30 hores comportament a bord
- Preparació i embelliment bàsic de superfícies 70 hores
- Operacions auxiliars de reparació d’elements de fusta d’embarcacions esportives 70 hores I d’esbarjo
- Procediments bàsics de reparació d’elements de fusta 70 hores
- Operacions auxiliars de reparació d’elements de plàstic reforçat amb fibra 70 hores d’embarcacions esportives i d’esbarjo
- Procediments bàsics de reparació d’elements de fibra reforçat amb plàstic 70 hores I d’esbarjo
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA: 10 hores
- Inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat d’oportunitats 10 hores
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS 40 hores
Principals Sortides professionals:
- Auxiliar de pintor d’embarcacions.
- Auxiliar de mestre d’aixa.
- Auxiliar de manteniment d’elements de plàstic reforçat amb fibra.

Objectiu del curs:
Realitzar les operacions de la gestió administrativa de compravenda de productes i serveis, tresoreria i personal, així com la introducció de registres comptables predefinits, amb l’obtenció, el processament i l’arxivament previs de la informació i documentació necessàries mitjançant els suports convencionals o informàtics adequats, seguint instruccions definides, en condicions de seguretat, respecte de la normativa vigent i segons criteris de qualitat definits per l’organització.
Dates previstes i horaris: de desembre de 2021 a octubre de 2022 (Matins)
Modalitat: Semipresencial (Presencial i aula virtual)
Total hores: 920 hores
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Nivell acadèmic mínim de Graduat Escolar, ESO, equivalent o superior
- Preferentment persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en l’àmbit de l’administració
- Coneixements bàsics d’ofimàtica
- Disponibilitat horària
- Cal tenir ordinador, webcam i connexió a Internet
- Competències digitals per accedir a la formació en aula virtual
Programa Formatiu:
MÒDULS PROFESSIONALITZADORS 800 hores
- OPERACIONS ADMINISTRATIVES COMERCIALS 160 hores
- Atenció al client en el procés comercial 40 hores
- Gestió Administrativa del procés comercial 80 hores
- Aplicacions informàtiques de la gestió comercial 40 hores
- GESTIÓ OPERATIVA DE TRESORERIA 90 hores
- GESTIÓ AUXILIAR DE PERSONAL 90 hores
- REGISTRES COMPTABLES 120 hores
- Pla General de Comptabilitat 90 hores
- Aplicacions informàtiques de comptabilitat 30 hores
- GESTIÓ D’ARXIUS 60 hores
- ENREGISTRAMENT DE DADES 90 hores
- OFIMÀTICA 190 hores
- Sistema operatiu, cerca de la informació: Internet/Intranet i correu electrònic 30 hores
- Aplicacions informàtiques de tractament de textos 30 hores
- Aplicacions informàtiques de fulls de càlcul 50 hores
- Aplicacions informàtiques de bases de dades relacionals 50 hores
- Aplicacions informàtiques per presentacions: gràfics d’informació 30 hores
MÒDULS COMPLEMENTARIS 40 hores
- Bàsic de Prevenció de Riscos Laborals 30 hores
- Inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat d’oportunitats 10 hores
MÒDUL DE PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS 80 hores
Principals sortides professionals:
- Empleats/ades administratius/ives de comptabilitat, en general.
- Auxiliar administratiu/iva de cobraments i pagaments.
- Auxiliar administratiu/iva de comptabilitat.
- Auxiliar administratiu/iva de facturació.
- Empleats/ades administratius/ives comercials, en general.
- Auxiliar administratiu/iva comercial.
- Empleats/ades administratius/ives de serveis de personal.
- Auxiliar administratiu/iva del departament de recursos humans.
- Auxiliar de suport administratiu de compra i venda.
- Empleats/ades administratius/ives, en general.
- Empleats/ades administratius amb tasques d'atenció al públic
- Auxiliar administratiu/iva de les diferents administracions públiques

- Preferiblement persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en l’àmbit de l’administració
- Disponibilitat horària
- Coneixements bàsics d’ofimàtica
- Cal tenir ordinador, webcam i connexió a Internet
- Competències digitals per accedir a la formació en aula virtual
- ENREGISTRAMENT DE DADES 90 hores
- TRACTAMENT DE DADES, TEXTOS I DOCUMENTACIÓ 150 hores
- Processadors de textos i presentacions d’informació bàsics 60 hores
- Tractament bàsic de dades i fulls de càlcul 50 hores
- Transmissió d’informació per mitjans convencionals i informàtics 40 hores
- REPRODUCCIÓ I ARXIU 120 hores
- Gestió auxiliar d’arxiu en suport convencional o informàtic 60 hores
- Gestió auxiliar de reproducció en suport convencional o informàtic 60 hores
- Bàsic de Prevenció de Riscos Laborals 30 hores
- Inserció laboral, sensibilització mediambiental i igualtat de gènere 10hores
-
Operadors/ores - enregistradors/ores de dades en ordinador
-
Auxiliar d’oficina
-
Auxiliar d’arxiu
-
Operador/a documental
-
Auxiliar de digitalització

Objectiu del curs:
Distribuir, reproduir i transmetre la informació i documentació requerides en les tasques administratives i de gestió, internes i externes, així com realitzar tràmits elementals de verificació de
dades i documents a requeriment de tècnics/es de nivell superior amb eficàcia, d’acord amb instruccions o procediments establerts.
Dates previstes i horaris: : de febrer 2022 a juliol de 2022 (Tardes)
Total hores: 530 hores
Modalitat: Semipresencial (Presencial i aula virtual)
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Preferiblement persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en l’àmbit de l’administració
- Disponibilitat horària
- Coneixements bàsics d’ofimàtica
- Cal tenir ordinador, webcam i connexió a Internet
- Competències digitals per accedir a la formació en aula virtual
Programa Formatiu:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA 390 hores:
- Tècniques administratives bàsiques oficina 150 hores
- Organització empresarial i de recursos humans. 30 hores
- Gestió auxiliar de la correspondència i paqueteria en l'empresa. 30 hores
- Gestió auxiliar de documentació economicoadministrativa i comercial. 90 hores
- Operacions bàsiques de comunicació 120 hores
- Comunicació en les relacions professionals. 50 hores
- Comunicació oral i escrita en l'empresa. 70 hores
Reproducció i arxiu 120 hores - Gestió auxiliar d'arxiu en suport convencional o informàtic. 60 hores
- Gestió auxiliar de reproducció en suport convencional o informàtic 60 hores
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA 40 hores:
- Bàsic de prevenció de riscos laborals 30 hores
- Inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat d’oportunitats 10 hores
FORMACIÓ ADDICIONAL: OFIMÀTICA 60 hores
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS 40 hores
- Principals sortides professionals:
- Recepcionistes - telefonistes en oficines, en general
- Operadors/ores de central telefònica
- Teleoperadors/ores
- Classificadors/ores - repartidors/ores de correspondència
- Auxiliar de serveis generals
- Auxiliar d’oficina
- Auxiliar d’arxiu
- Auxiliar d’informació
- Empleats/ades de finestreta de correus
- Ordenances

Objectiu del curs:
Executar les activitats de venda dels productes i/o serveis a través dels diferents canals de
comercialització establint les relacions amb els clients/es de la manera més satisfactòria, assolint els
objectius proposats per l’organització i establint vincles que propiciïn la fidelització del client/a.
Dates previstes i horaris: de març a novembre de 2022 (Matí)
Total hores: 640 hores
Modalitat: Semipresencial (Presencial i aula virtual)
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Nivell acadèmic mínim de Graduat Escolar, ESO, equivalent o superior
- Preferentment persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en el sector del comerç
- Disponibilitat horària
- Cal tenir ordinador, webcam i connexió a Internet
- Competències digitals per accedir a la formació en aula virtual
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA 510 hores:
- OPERACIONS DE VENDA 160 hores
- Organització de processos de venda 60 hores
- Tècniques de venda 70 hores
- Venda en línia 30 hores
- OPERACIONS AUXILIARS A LA VENDA 140 hores
- Aprovisionament i emmagatzematge en la venda 40 hores
- Animació i presentació del producte en el punt de venda 60 hores
- Operacions de caixa en la venda 40 hores
- INFORMACIÓ I ATENCIÓ AL CLIENT/A, CONSUMIDOR/A, USUARI/ÀRIA 120 hores
- Gestió de l’atenció al client/a consumidor/a 60 hores
- Tècniques d’informació i atenció al client/a consumidor/a 60 hores
- ANGLÈS PROFESSIONAL PER A ACTIVITATS COMERCIALS 90 hores
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA 40 hores
- Bàsic de prevenció de riscos laborals 30 hores
Inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat d’oportunitats 10 hores
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS 80 hores
FORMACIÓ ADDICIONAL: HIGIENE ALIMENTÀRIA * 10 hores
Principals sortides professionals:
• Dependent/a de comerç.
• Venedor/a.
• Caixer/a de comerç.
• Promotor/a comercial.
• Operador/a de centre d’atenció multicanal.
• Teleoperadors/es de centre d’atenció telefònica.
• Televenedor/a.
• Operador/a de venda en comerç electrònic.
• Tècnic/a d’informació i atenció al client/a.

Objectiu del curs:
Realitzar activitats auxiliars de reposició i condicionament al punt de venda i en el repartiment de proximitat, seguint les instruccions i els criteris establerts, utilitzant l'equip necessari, respectant les normes de seguretat i salut, i prestant, en cas necessari, atenció i informació protocol·litzada i estructurada al client/a al punt de venda o en el servei de repartiment de proximitat.
Dates previstes i horaris: de gener a maig de 20202 (Tarda)
Total hores: 340 hores
Modalitat: Presencial
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Preferentment persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en el sector del comerç.
- Disponibilitat horària
Programa Formatiu:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA 230 hores:
- Atenció bàsica al client/a 50 hores
- Operacions auxiliars al punt de venda 90 hores
- Preparació de comandes 40 hores
- Manipulació i moviments amb transpalets i carretons de mà 50 hores
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA 40 hores:
- Bàsic de prevenció de riscos laborals 30 hores
- Inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat d’oportunitats 10 hores
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS 40 hores
FORMACIÓ ADDICIONAL* 30 hores:
- Operari/ària de carretons elevadors 20 hores Higiene alimentària 10 hores
Principals sortides professionals:
- Auxiliars de dependent/a de comerç
- Reposadors/es d'hipermercat
- Repartidors/es de proximitat
- Preparadors/es de comandes

[PENDENT D'ATORGAMENT]
Objectiu del curs:
Executar operacions auxiliars per a la implantació i manteniment de jardins, parcs i zones verdes, així com per a la producció i manteniment de plantes en vivers i centres de jardineria, seguint instruccions de superiors o pla de treball, complint amb les mesures de prevenció de riscos, qualitat i protecció del medi ambient.
Dates previstes i horaris: de març a juliol del 2022 (Matins)
Total hores: 370 hores
Modalitat: Presencial
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Preferentment persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en el sector de la jardineria
- Disponibilitat horària
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA 250 hores
- Operacions bàsiques en vivers i centres de jardineria 90 hores
- Operacions bàsiques per a la instal·lació de jardins, parcs i zones verdes 90 hores
- Operacions bàsiques per al manteniment de jardins, parcs i zones verdes 70 hores
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA: 40 hores
- Bàsic de prevenció de riscos laborals 30 hores
- Inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat d’oportunitats 10 hores
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS 80 hores
Principals sortides professionals:
- Peó agrícola, jardineria.
- Peó de viver.
- Peó de centres de jardineria.

Objectiu del curs:
Adquirir un grau satisfactori de domini de la competència comunicativa en llengua anglesa en comprensió oral i escrita, expressió i interacció oral i expressió escrita, que permeti certa autonomia en situacions de la vida quotidiana i una iniciació en altres situacions de comunicació menys habituals, de forma adequada i en una llengua estàndar.
Aquest programa formatiu proporcionarà als alumnes la formació i l’aprenentatge en llengua anglesa necessària perquè puguin presentar-se a les proves d’acreditació oficial del nivell B1 del Marc Comú Europeu de Referència per les Llengües (MCERL).
Dates previstes i horaris: de setembre a novembre del 2022 - MATÍ
Total hores: 220 hores
Modalitat: Semipresencial (Presencial i aula virtual)
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Coneixement de llengua anglesa nivell A2 acreditat o superació de prova específica de nivell Preferentment persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se en la llengua anglesa
- Disponibilitat horària
- Cal tenir ordinador, webcam i connexió a Internet
- Competències digitals per accedir a la formació en aula virtual
Contingut Formatiu: 180 hores
COMPETÈNCIES LINGÜíSTIQUES
- Utilització de les funcions lingüístiques i aspectes socioculturals en situacions de comunicació en llengua anglesa
- Elements gramaticals, fonètics i ortogràfics en llengua anglesa
- Desenvolupament d’habilitats lingüístiques per escoltar, parlar i conversar
- Desenvolupament d’habilitats lingüístiques per llegir i escriure
- Tècnicques de recerca, tractament i presentació de la informació
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA 40 hores:
- Bàsic de prevenció de riscos laborals 30 hores
- Inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat d’oportunitats 10 hores
Principals sortides professionals:
- Totes aquelles ocupacions que requereixin la llengua anglesa.

Objectiu del curs:
Adquirir el nivell de competència necessària en l’àmbit de la llengua anglesa, per comprendre, interactuar i expressar-se en situacions de comunicació bàsica, tant oral com escrita, utilitzant una llengua estàndar.
Aquest programa formatiu proporcionarà als alumnes la formació i l’aprenentatge en llengua anglesa necessària perquè puguin presentar-se a les proves d’acreditació del nivell A2 del Marc Comú Europeu de Referència per les Llengües (MCERL).
Dates previstes i horaris: de maig a juliol de 2022 - matins
Total hores: 220 hores
Modalitat: semipresencial (presencial i aula virtual)
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Coneixement de llengua anglesa nivell A1 acreditat o superació de prova específica de nivell. ⎯ Preferentment persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se en la llengua anglesa.
- Disponibilitat horària
- Cal tenir ordinador, webcam i connexió a Internet
- Competències digitals per accedir a la formació en aula virtual
PROGRAMA FORMATIU 180 hores
- Utilització de les funcions lingüístiques i aspectes socioculturals en situacions de comunicació en llengua anglesa
- Elements gramaticals i fonètics en l’ús de la llengua anglesa
- Produccions orals en llengua anglesa
- Produccions escrites en llengua anglesa
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA 40 hores
- Bàsic de prevenció de riscos laborals 30 hores
- Inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat d’oportunitats 10 hores
Principals sortides professionals:
- Totes aquelles ocupacions que requereixin la llengua anglesa.

Objectius del curs:
- Introduir l’alumnat a l’àmbit de la logística i magatzem. Conèixer i diferenciar les funcions i característiques dels diferents tipus de magatzem.
- Interpretar informació i documentació. Realitzar operacions auxiliars amb càrregues al magatzem.
- Emprar equips bàsics d’etiquetatge, localització i recompte propis de les activitats i operacions del magatzem, i conèixer les diferents formes de manipulació de les mercaderies.
Dates previstes i horaris: Inici previst al mes de març en horari de matí
Total hores: 80 hores
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Persones residents als barris de Cerdanyola o Rocafonda-El Palau
- Inscrites al SOC
- Motivació envers les ocupacions del sector de la logística
- Disponibilitat horària.
Programa Formatiu:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA 80 hores:
Formació teòric pràctica d’auxiliar de logística i magatzem 80 hores
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS 100 hores
Principals sortides professionals:
- Operari de logística
- Auxiliar de magatzem
- Abastador/a / Reposador de grans superfícies
- Auxiliars de recepció, col·locació, manteniment i expedició de càrregues.

“Aquesta acció està subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc del Programa de suport als territoris amb majors necessitats de reequilibri territorial i social: projecte Treball als barris”.
Objectiu del curs:
Realitzar formació del sector de neteja d’espais, mobiliari en locals, edificis i centres sanitaris amb la certificació de treballs en altura i plataforma elevadora. Conèixer el funcionament i ús dels diferents productes, les seqüències dels treballs de neteja en diferents espais, així com l’eliminació de residus de forma correcta tenint en compte l’adaptació a la normativa Covid 19 i respectant les normes de seguretat i salut.
Dates previstes i horaris: Del 28 de febrer al 21 de març de 9:30 a 14:30.
Total hores: 100 hores
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Persones residents als barris de Cerdanyola i Rocafonda-El Palau*
- Apuntats al SOC
- Motivació envers les ocupacions del sector de la neteja.
- Disponibilitat horària.
Programa Formatiu:
FORMACIÓ TRANSVERSAL 10 hores:
Assertivitat i gestió emocional del canvi 10 hores
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA 80 hores:
- Auxiliar de neteja industrial 4 hores
- Tècniques de neteja bàsiques de superfícies i locals industrials 4 hores
- Tècniques de neteja de mobiliari 4 hores
- Tècniques de neteja i desinfecció de banys 4 hores
- Tècniques de neteja de vidres i equipament bàsic para neteja de superfícies amb vidrieres 4 hores
- Desenvolupament dels processos de neteja 4 hores
- Neteja amb maquinària 4 hores
- Gestió i tractament de rebutjos 3 hores
- Mesures relacionades amb la seguretat i salut dels treballadors 3 hores
- Workshop neteja i competències professionals i transversals del auxiliar de neteja industrial i pràctiques 30 hores
- Treballs en altura i verticals 8 hores
- Treballs con plataformes elevadores 8 hores
FORMACIÓ TRANSVERSAL 10 hores:
Prepara´t per sortir 10 hores
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS 100 hores
Principals sortides professionals:
- Personal de neteja d’espais i superfícies.
- Operari/ària de màquines de neteja.
“Aquesta acció està subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc del Programa de suport als territoris amb majors necessitats de reequilibri territorial i social: projecte Treball als barris”.

Objectiu del curs:
Fer tasques de neteja i manteniment d’espais, superficies i mobiliari en edificis, locals i centres sanitaris. Conèixer el funcionament i ús de les diferents tècniques, estris, productes i màquines per garantir la higienització, conservació i manteniment i conèixer les seqüències dels treballs de neteja en els diferents espais, així com l’eliminació de residus de forma correcta tenint en compte l’adaptació a la normativa Covid 19 i respectant les normes de seguretat i salut.
Dates previstes i horaris del curs: de maig a juliol de 2022 (Matí)
Dates previstes d’inici de pràctiques en empresa: juliol de 2022
Total hores: 160 hores
Modalitat: Presencial
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Persones en situació d’atur inscrites al SOC
- Interès i motivació per formar-se i treballar en el sector de la neteja industrial i sanitària
- Disponibilitat i compromís per assistir a tota la formació
- Nivell de comprensió oral i escrita de la llengua (català o castellà) necessàries per a poder seguir la formació
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA: 110 hores
Mòdul 1.- Neteja d’elements immobles en edificis i locals (15 hores)
Mòdul 2.- Neteja de mobiliari en edificis i locals (20 hores)
Mòdul 3.- Neteja professional de vidres (20 hores)
Mòdul 4.- Neteja professional amb ús de maquinària industrial (30 hores)
Mòdul 5.- Neteja en recintes sanitaris i hospitals (25 hores)
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS: 50 hores
Principals sortides professionals:
- Personal de neteja d’edificis i locals
- Expert/a en neteja d'immobles
- Personal de neteja en entorns sanitaris

Ajut atorgat en el marc dels Plans locals d’ocupació 2022 de la Diputació de Barcelona
Objectiu del curs:
Aprendre els conceptes bàsics per iniciar-se en la instal·lació, reparació i manteniment de les instal·lacions bàsiques elèctriques i d’aigua dels edificis
Dates previstes i horaris del curs: de setembre a novembre de 2022 (matí)
Dates previstes d’inici de pràctiques en empresa: novembre 2022
Total hores: 256 hores
Modalitat: Presencial
Perfil d’accés de l’alumnat:
- Persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en el sector de la instal·lació
- Disponibilitat horària
- Preferiblement amb vehicle propi
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA: 130 hores
Instal·lacions elèctriques (80 hores)
- Teoria bàsic i pràctica de les instal·lacions en edificis
- Naturalesa de l’electricitat
- Lleis d’Ohm – Joule – Watt
- Mètodes d’anàlisi de circuits en corrent contínua i alterna
- Corrent alterna
- Instal·lacions interiors
Instal·lacions d’ aigua en edificis (50 hores)
- Materials de les instal·lacions
- Tècniques d’unió de canonades
- Operacions finals en la instal·lació de canonades
- Instal·lacions d’aigua
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA: 26 hores
- Muntatge i manteniment d’instal·lacions elèctriques de baixa i alta tensió (20 hores)
- Muntatge i manteniment d’instal·lacions de fontaneria i aire condicionat (6 hores)
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS: 100 hores
Principals sortides professionals:
- Operari/ària auxiliar d’instal·lacions elèctriques
- Operari/ària auxiliar de lampisteria

Inscripcions tancades
Objectiu del curs:
Adquirir el nivell de competència necessària en l’àmbit de la llengua anglesa, per comprendre, interactuar i expressar-se en situacions de comunicació bàsica, tant oral com escrita, utilitzant una llengua estàndard.
Aquest programa formatiu proporcionarà als alumnes la formació i l’aprenentatge en llengua anglesa necessària perquè puguin presentar-se a les proves d’acreditació del nivell A2 del Marc Comú Europeu de Referència per les Llengües (MCERL).
Dates previstes i horaris del curs: de febrer a abril de 2023 - Matins
Total hores: 220 hores
Modalitat: semipresencial (presencial i aula virtual)
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Coneixement de llengua anglesa nivell A1 acreditat o superació de prova específica de nivell
- Preferentment persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se en la llengua anglesa
- Disponibilitat horària
- Cal tenir ordinador, webcam i connexió a Internet
- Competències digitals per accedir a la formació en aula virtual
PROGRAMA FORMATIU:
COMPETÈNCIES LINGÜíSTIQUES: 180 hores
- Utilització de les funcions lingüístiques i aspectes socioculturals en situacions de comunicació en llengua anglesa
- Elements gramaticals i fonètics en l’ús de la llengua anglesa
- Produccions orals en llengua anglesa
- Produccions escrites en llengua anglesa
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA: 40 hores
- Bàsic de prevenció de riscos laborals (30 hores)
- Inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat de gènere (10 hores)
Principals sortides professionals:
- Totes aquelles ocupacions que requereixin la llengua anglesa.
Aquesta actuació està impulsada i subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya –SOC- amb fons rebuts del Ministeri d’Educació i Formació Professional

Objectiu del curs:
Adquirir un grau satisfactori de domini de la competència comunicativa en llengua anglesa en comprensió oral i escrita, expressió i interacció oral i expressió escrita, que permeti certa autonomia en situacions de la vida quotidiana i una iniciació en altres situacions de comunicació menys habituals, de forma adequada i en una llengua estàndard.
Aquest programa formatiu proporcionarà als alumnes la formació i l’aprenentatge en llengua anglesa necessària perquè puguin presentar-se a les proves d’acreditació oficial del nivell B1 del Marc Comú Europeu de Referència per les Llengües (MCERL).
Dates previstes i horaris del curs: de maig a juliol de 2023 - Matins
Total hores: 220 hores
Modalitat: semipresencial (presencial i aula virtual)
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Coneixement de llengua anglesa nivell A2 acreditat o superació de prova específica de nivell
- Preferentment persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se en la llengua anglesa
- Disponibilitat horària
- Cal tenir ordinador, webcam i connexió a Internet
- Competències digitals per accedir a la formació en aula virtual
PROGRAMA FORMATIU:
COMPETÈNCIES LINGÜÍSTIQUES: 180 hores
- Utilització de les funcions lingüístiques i aspectes socioculturals en situacions de comunicació en llengua anglesa
- Elements gramaticals, fonètics i ortogràfics en llengua anglesa
- Desenvolupament d’habilitats lingüístiques per escoltar, parlar i conversar
- Desenvolupament d’habilitats lingüístiques per llegir i escriure
- Tècniques de recerca, tractament i presentació de la informació
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA: 40 hores
- Bàsic de prevenció de riscos laborals (30 hores)
- Inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat de gènere (10 hores)
Principals sortides professionals:
- Totes aquelles ocupacions que requereixin la llengua anglesa.
Aquesta actuació està impulsada i subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya –SOC- amb fons rebuts del Ministeri d’Educació i Formació Professional

Objectiu del curs:
Fer les tasques de neteja i manteniment de superfícies i mobiliari en edificis i locals, seleccionar les tècniques, els estris, productes i les màquines per garantir la higienització, conservació i manteniment, si s’escau, sota la supervisió del professional competent, i complir la normativa aplicable en matèria de seguretat i salut.
Dates previstes i horaris del curs: de gener de 2022 a abril de 2023 / de setembre a novembre de 2023 (2 edicions) – Matins
Dates previstes d’inici de pràctiques en empresa: març 2023 / novembre 2023 (2 edicions)
Total hores: 270 hores
Modalitat: presencial
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Preferiblement persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en el sector professional de la neteja
- Disponibilitat horària
- Sense cap malaltia o impediment físic per realitzar les tasques que implica desenvolupar aquest tipus de feina
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA: 150 hores
- MÒDUL: Neteja, tractament i manteniment de terres, parets i sostres en edificis i locals (30 hores)
- MÒDUL: Neteja del mobiliari interior (30 hores)
- MÒDUL: Neteja de vidres en edificis i locals (30 hores)
- MÒDUL: Tècniques i procediments de neteja amb utilització de maquinària (60 hores)
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA: 40 hores
- MÒDUL: Bàsic de prevenció de riscos laborals (30 hores)
- MÒDUL: Inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat de gènere (10 hores)
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS: 80 hores
Principals sortides professionals:
- Personal de neteja o netejador, en general
- Peó especialista de neteja
- Especialista de neteja
- Netejador/a de vidres
- Expert/a en neteja d'immobles
- Vidrier/a d'edificis
- Netejador/a de finestres
Aquesta actuació està impulsada i subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya –SOC- amb fons rebuts del Ministeri d’Educació i Formació Professional

Inscripcions tancades
Objectiu del curs:
Realitzar operacions d’enregistrament de dades, així com transcriure, reproduir i arxivar la informació i documentació requerides en les tasques administratives i de gestió, d’acord amb instruccions, normativa i procediments establerts, de forma coordinada i amb criteris de qualitat, productivitat, seguretat i respecte del medi ambient
Dates previstes i horaris del curs: de desembre de 2022 a maig 2023 – Tardes
Dates previstes d’inici de pràctiques en empresa: juny 2023
Total hores: 500 hores
Modalitat: presencial (possibilitat presencial i aula virtual)
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Preferiblement persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en l’àmbit de l’administració
- Disponibilitat horària
- Coneixements bàsics d’ofimàtica
- Cal tenir ordinador, webcam i connexió a Internet
- Competències digitals per accedir a la formació en aula virtual
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA: 360 hores
- MÒDUL: Enregistrament de dades (90 hores)
- MÒDUL: Tractament de dades, textos i documentació (150 hores)
- Processadors de textos i presentacions d’informació bàsics (60 hores)
- Tractament bàsic de dades i fulls de càlcul (50 hores)
- Transmissió d’informació per mitjans convencionals i informàtics (40 hores)
- MÒDUL: Reproducció i arxiu (120 hores)
- Gestió auxiliar d’arxiu en suport convencional o informàtic (60 hores)
- Gestió auxiliar de reproducció en suport convencional o informàtic (60 hores)
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA: 40 hores
- MÒDUL: Bàsic de prevenció de riscos laborals (30 hores)
- MÒDUL: Inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat de gènere (10 hores)
FORMACIÓ TRANSVERSAL: 20 hores
- MÒDUL: Habilitats socials: Comunicació, Intel·ligència emocional i Treball en equip (20 hores)
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS: 80 hores
Principals sortides professionals:
- Operadors/ores - enregistradors/ores de dades en ordinador
- Auxiliar d’oficina
- Auxiliar d’arxiu
- Operador/a documental
- Auxiliar de digitalització
Aquesta actuació està impulsada i subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya –SOC- amb fons rebuts del Ministeri d’Educació i Formació Professional

Inscripcions tancades
Objectiu del curs:
Realitzar les operacions de la gestió administrativa de compravenda de productes i serveis, tresoreria i personal, així com la introducció de registres comptables predefinits, amb l’obtenció, el processament i l’arxivament previs de la informació i documentació necessàries mitjançant els suports convencionals o informàtics adequats, seguint instruccions definides, en condicions de seguretat, respecte de la normativa vigent i segons criteris de qualitat definits per l’organització.
Dates previstes i horaris del curs: de desembre de 2022 a octubre de 2023 - Matins
Dates previstes d’inici de pràctiques en empresa: novembre 2023
Modalitat: presencial (possibilitat de presencial i aula virtual)
Total hores: 920 hores
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Nivell acadèmic mínim de Graduat Escolar, ESO, equivalent o superior
- Preferentment persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en l’àmbit de l’administració
- Coneixements bàsics d’ofimàtica
- Disponibilitat horària
- Cal tenir ordinador, webcam i connexió a Internet
- Competències digitals per accedir a la formació en aula virtual
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA: 800 hores
-
MÒDUL: Operacions administratives comercials (160 hores)
- Atenció al client en el procés comercial (40 hores)
- Gestió Administrativa del procés comercial (80 hores)
- Aplicacions informàtiques de la gestió comercial (40 hores)
-
MÒDUL: Gestió operativa de tresoreria (90 hores)
-
MÒDUL: Gestió auxiliar de personal (90 hores)
-
MÒDUL: Registres comptables (120 hores)
- Pla General de Comptabilitat (90 hores)
- Aplicacions informàtiques de comptabilitat (30 hores)
-
MÒDUL: Gestió d’arxius (60 hores)
-
MÒDUL: Enregistrament de dades (90 hores)
-
MÒDUL: Ofimàtica (190 hores)
- Sistema operatiu, cerca de la informació: Internet/Intranet i correu electrònic (30 hores)
- Aplicacions informàtiques de tractament de textos (30 hores)
- Aplicacions informàtiques de fulls de càlcul (50 hores)
- Aplicacions informàtiques de bases de dades relacionals (50 hores)
- Aplicacions informàtiques per presentacions: gràfics d’informació (30 hores)
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA: 40 hores
- MÒDUL: Bàsic de prevenció de riscos laborals (30 hores)
- MÒDUL: Inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat de gènere (10 hores)
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS: 80 hores
Principals sortides professionals:
- Empleats/ades administratius/ives de comptabilitat, en general
- Auxiliar administratiu/iva de cobraments i pagaments
- Auxiliar administratiu/iva de comptabilitat
- Auxiliar administratiu/iva de facturació
- Empleats/ades administratius/ives comercials, en general
- Auxiliar administratiu/iva comercial
- Empleats/ades administratius/ives de serveis de personal
- Auxiliar administratiu/iva del departament de recursos humans
- Auxiliar de suport administratiu de compra i venda
- Empleats/ades administratius/ives, en general
- Empleats/ades administratius amb tasques d'atenció al públic
- Auxiliar administratiu/iva de les diferents administracions públiques
Aquesta actuació està impulsada i subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya –SOC- amb fons rebuts del Ministeri d’Educació i Formació Professional

Inscripcions tancades
Objectiu del curs:
Distribuir, reproduir i transmetre la informació i documentació requerides en les tasques administratives i de gestió, internes i externes, així com realitzar tràmits elementals de verificació de dades i documents a requeriment de tècnics/es de nivell superior amb eficàcia, d’acord amb instruccions o procediments establerts.
Dates previstes i horaris de curs: de maig a novembre de 2023 - Tardes
Dates previstes d’inici de pràctiques en empresa: novembre/desembre 2023
Total hores: 550 hores
Modalitat: presencial (possibilitat de presencial i aula virtual)
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Preferiblement persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en l’àmbit de l’administració
- Disponibilitat horària
- Coneixements bàsics d’ofimàtica
- Cal tenir ordinador, webcam i connexió a Internet
- Competències digitals per accedir a la formació en aula virtual
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA: 390 hores
- MÒDUL: Tècniques administratives bàsiques oficina (150 hores)
- Organització empresarial i de recursos humans (30 hores)
- Gestió auxiliar de la correspondència i paqueteria en l'empresa (30 hores)
- Gestió auxiliar de documentació economicoadministrativa i comercial (90 hores)
- MÒDUL: Operacions bàsiques de comunicació (120 hores)
- Comunicació en les relacions professionals (50 hores)
- Comunicació oral i escrita en l'empresa (70 hores)
- MÒDUL: Reproducció i arxiu (120 hores)
- Gestió auxiliar d'arxiu en suport convencional o informàtic (60 hores)
- Gestió auxiliar de reproducció en suport convencional o informàtic (60 hores)
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA: 40 hores
- MÒDUL: Bàsic de prevenció de riscos laborals (30 hores)
- MÒDUL: Inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat de gènere (10 hores)
FORMACIÓ TRANSVERSAL: 80 hores
- MÒDUL: Cerca i gestió de la informació digital (Nivell bàsic) (40 hores)
- MÒDUL: Ofimàtica (40 hores)
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS: 40 hores
Aquesta actuació està impulsada i subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya –SOC- amb fons rebuts del Ministeri d’Educació i Formació Professional

Inscripcions tancades
Objectiu del curs:
Executar operacions auxiliars per a la implantació i manteniment de jardins, parcs i zones verdes, així com per a la producció i manteniment de plantes en vivers i centres de jardineria, seguint instruccions de superiors o pla de treball, complint amb les mesures de prevenció de riscos, qualitat i protecció del medi ambient.
Dates previstes i horaris del curs: de febrer a juny de 2023 - Matins
Dates previstes d’inici de pràctiques en empresa: juny/juliol 2023
Total hores: 398 hores
Modalitat: presencial
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Preferentment persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en el sector de la jardineria
- Disponibilitat horària
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA: 250 hores
- MÒDUL: Operacions bàsiques en vivers i centres de jardineria (90 hores)
- MÒDUL: Operacions bàsiques per a la instal·lació de jardins, parcs i zones verdes (90 hores)
- MÒDUL: Operacions bàsiques per al manteniment de jardins, parcs i zones verdes (70 hores)
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA: 40 hores
- MÒDUL: Bàsic de prevenció de riscos laborals (30 hores)
- MÒDUL: Inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat de gènere (10 hores)
FORMACIÓ TRANSVERSAL: 28 hores
- MÒDUL: Treball en equip (28 hores)
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS: 80 hores
Principals sortides professionals:
- Peó agrícola, jardineria
- Peó de viver
- Peó de centres de jardineria
Aquesta actuació està impulsada i subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya –SOC- amb fons rebuts del Ministeri d’Educació i Formació Professional

Inscripcions tancades
Objectiu del curs:
Realitzar operacions auxiliars de manteniment d’elements estructurals de fusta i fibra, així com de protecció i embelliment de superfícies de les embarcacions esportives i d’esbarjo, incloent aquelles altres d’eslora restringida dedicades a altres serveis o funcions, seguint instruccions rebudes i complint la normativa de prevenció de riscos laborals i mediambientals.
Dates previstes i horaris del curs: de desembre de 2022 a març de 2023 - Matins
Dates previstes d’inici de pràctiques en empresa: març de 2023
Total hores: 318 hores
Modalitat: presencial
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Preferentment persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en el sector del manteniment nàutic
- Disponibilitat horària
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA: 240 hores
- MÒDUL: Operacions auxiliars de protecció i embelliment de superfícies d’embarcacions esportives i d’esbarjo (100 hores)
- Procediments bàsics de preparació de la zona de treball, prevenció de riscos i comportament a bord (30 hores)
- Preparació i embelliment bàsic de superfícies (70 hores)
- MÒDUL: Operacions auxiliars de reparació d’elements de fusta d’embarcacions esportives i d’esbarjo (70 hores)
- Procediments bàsics de reparació d’elements de fusta (70 hores)
- MÒDUL: Operacions auxiliars de reparació d’elements de plàstic reforçat amb fibra d’embarcacions esportives i d’esbarjo (70 hores)
- Procediments bàsics de reparació d’elements de fibra reforçat amb plàstic i d’esbarjo (70 hores)
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA: 10 hores
- MÒDUL: Inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat de gènere (10 hores)
FORMACIÓ TRANSVERSAL: 28 hores
- MÒDUL: Treball en equip (28 hores)
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS: 40 hores
Principals Sortides professionals:
- Auxiliar de pintor d’embarcacions
- Auxiliar de mestre d’aixa
- Auxiliar de manteniment d’elements de plàstic reforçat amb fibra
Aquesta actuació està impulsada i subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya –SOC- amb fons rebuts del Ministeri d’Educació i Formació Professional

Objectiu del curs:
Realitzar activitats auxiliars de reposició i condicionament al punt de venda i en el repartiment de proximitat, seguint les instruccions i els criteris establerts, utilitzant l'equip necessari, respectant les normes de seguretat i salut, i prestant, en cas necessari, atenció i informació protocol·litzada i estructurada al client/a al punt de venda o en el servei de repartiment de proximitat.
Dates previstes i horaris del curs: de desembre de 2022 a març de 2023 / d'abril a juliol de 2023 (2 edicions) - Matins
Dates previstes d’inici de pràctiques en empresa: març-abril 2023 / juliol 2023 (2 edicions)
Total hores: 340 hores
Modalitat: Presencial
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Preferentment persones en situació d’atur o ERTO
- Interès i motivació per formar-se i treballar en el sector del comerç
- Disponibilitat horària
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA: 230 hores
- MÒDUL: Atenció bàsica al client/a (50 hores)
- MÒDUL: Operacions auxiliars al punt de venda (90 hores)
- MÒDUL: Preparació de comandes (40 hores)
- MÒDUL: Manipulació i moviments amb transpalets i carretons de mà (50 hores)
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA: 40 hores
- MÒDUL: Bàsic de prevenció de riscos laborals (30 hores)
- MÒDUL: Inserció laboral, sensibilització mediambiental i en igualtat de gènere (10 hores)
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS: 40 hores
FORMACIÓ ADDICIONAL*: 30 hores
- Operari/ària de carretons elevadors (20 hores)
- Higiene alimentària (10 hores)
Principals sortides professionals:
- Auxiliars de dependent/a de comerç
- Reposadors/es d'hipermercat
- Repartidors/es de proximitat
- Preparadors/es de comandes
Aquesta actuació està impulsada i subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya –SOC- amb fons rebuts del Ministeri d’Educació i Formació Professional

Inscripcions tancades
Objectiu del curs:
Introducció a les tècniques bàsiques per desenvolupar les tasques pròpies d’ajudant de cuina. En el curs els alumnes es familiaritzaran amb el vocabulari tècnic i els estris que s’utilitzen en un servei d’hostaleria. Així mateix desenvoluparan els processos de preelaboració, preparació de tota classe d’aliments, aplicant amb autonomia les tècniques corresponents, per aconseguir la qualitat i els objectius establerts i respectar les normes i pràctiques de seguretat i higiene en la manipulació alimentària.
Aquesta formació inclou també l’obtenció del certificat d’Higiene alimentària.
Dates previstes i horaris del curs: primer semestre de l’any 2023 - Matins
Total hores del curs: 100 hores
Modalitat del curs: presencial
Durada i dates previstes de pràctiques en empresa (no obligatòries per a l'alumnat): fins a 100 hores a convenir amb l'empresa; es realitzaran un cop l'alumnat hagi realitzat la formació i amb data límit de finalització de les pràctiques 30 de setembre de 2023.
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Persones residents als barris de Cerdanyola, Rocafonda i El Palau-Escorxador
- Nivell acadèmic mínim per poder seguir la formació correctament
- Persones inscrites al SOC
- Interès, motivació i compromís per formar-se i treballar en el sector de l’hostaleria
- Disponibilitat horària
PROGRAMA FORMATIU:
MÒDUL 1: Higiene alimentària i manipulació d’aliments amb el certificat (5 h)
MÒDUL 2: Organització a la cuina, departaments, aprovisionament, conservació, maquinària, magatzem i vocabulari bàsic cuina amb teòrica i pràctica. Tractament i reciclatge dels residus i envasos (20 h)
MÒDUL 3: Preelaboració, conservació i elaboració d’aliments. (20 h)
MÒDUL 4: Elaboracions bàsiques i plats elementals (20h)
MÒDUL 5: Bases culinàries (fondos, coccions, salses) (20h)
MÒDUL 6: Presentació i decoració (plats, buffets i mostradors) (15h)
Principals sortides professionals:
- Ajudants de cuina
- Preparació de menjar ràpid
“Aquesta acció està subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc del Programa de suport als territoris amb majors necessitats de reequilibri territorial i social: projecte Treball als barris”.

Inscripcions tancades
Objectiu del curs:
Adquirir les competències necessàries requerides per treballar com a ajudant de fleca/pastisseria amb tasques de suport de manipulació i aprovisionament d’aliments, saber tenir cura de les eines, estris, maquinària i espais sota la normativa en prevenció de riscos laborals. Tenir la tècnica de la preelaboració, conservació i elaboracions bàsiques en obrador. Atendre a la clientela, prendre de comandes, servir el menjar i beguda, gestió de reserves, etc.
Dates previstes i horaris del curs: primer semestre de l’any 2023 - Matins
Total hores del curs: 120 hores
Modalitat del curs: presencial
Durada i dates previstes de pràctiques en empresa (no obligatòries per a l'alumnat): fins a 100 hores a convenir amb l'empresa; es realitzaran un cop l'alumnat hagi realitzat la formació i amb data límit de finalització de les pràctiques 30 de setembre de 2023.
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Persones residents als barris de Cerdanyola, Rocafonda i El Palau-Escorxador
- Nivell acadèmic mínim per poder seguir la formació correctament
- Persones inscrites al SOC
- Interès, motivació i compromís per formar-se i treballar en el sector de l’hostaleria i/o la pastisseria
- Disponibilitat horària
PROGRAMA FORMATIU:
MÒDUL 1: PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS
MÒDUL 2: MANIPULACIÓ D’ALIMENTS I AL·LÈRGENS
- Pràctiques de manipulació
- Sistemes preventius en seguretat alimentària
- Requisits d’higiene
- Manteniment de les instal·lacions equips i estris
- Normativa d’al·lèrgies
MÒDUL 3: CAMBRERIA EN BARRA I SALA
- Introducció al món laboral de la restauració
- Organització i gestió
- Departament i instal·lacions
- “Mise en place”
- Serveis especials
MÒDUL 4: FLECA I PASTISSERIA
- Espais maquinària estris i neteja
- Preelaboracions i conservació en fleca i pastisseria
- Elaboracions bàsiques i elementals en obrador de fleca i pastisseria
- Aprovisionament de matèries primeres en obrador
- Tall i manipulació
- Control d’unitats de fred i magatzem
Principals sortides professionals:
- Ajudants a pastisseries i fleques
- Ajudants a cafeteries
- Cambrers/es
“Aquesta acció està subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc del Programa de suport als territoris amb majors necessitats de reequilibri territorial i social: projecte Treball als barris”.

Objectiu del curs:
Una cop realitzat el curs, l’alumnat estarà capacitat per a realitzar instal·lacions d’electrificació mitjançant energia fotovoltaica, així com el seu manteniment, amb la qualitat i seguretat requerides complint la normativa vigent.
Dates previstes i horaris del curs: aproximadament del 25/1 al 7/3 de 2023 - Matins
Total hores del curs: 148 hores
Modalitat del curs: presencial
Durada i dates previstes de pràctiques en empresa (no obligatòries per a l'alumnat): fins a 100 hores a convenir amb l'empresa; es realitzaran un cop l'alumnat hagi realitzat la formació i amb data límit de finalització de les pràctiques 30 de setembre de 2023
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Persones residents als barris de Cerdanyola, Rocafonda i El Palau-Escorxador
- Majors de 18 anys (per riscos associats a l’activitat laboral)
- Nivell acadèmic mínim per poder seguir la formació correctament
- Persones inscrites al SOC
- Interès, motivació i compromís per formar-se i treballar en el sector de l’energia fotovoltaica
- Disponibilitat horària
PROGRAMA FORMATIU:
MÒDUL 1: ELECTRICITAT EN VIVENDES (60 hores)
Teoria bàsica i pràctica de les instal·lacions elèctriques en edificis
- Naturalesa de la electricitat
- Propietats elèctriques dels materials, eines, cables, etc.
- Identificació dels elements de les instal·lacions en edificis
- Circuits elèctrics, interpretació d’esquemes
- Realitzar el muntatge del quadre elèctric
- Explicació amb exercicis teòrics i pràctiques
MODUL 2: INSTAL·LACIONS FOTOVOLTAIQUES (60 hores)
Continguts teòrics:
- Radiació solar, espectres, moviment solar
- Càlcul d’ombres i bloquejos
- Transformació energètica de la radiació solar
- Aprofitament del sol, problemes del magatzematge
- Funcionament general de les instal·lacions solars fotovoltaiques
- Components que la formen una instal·lació: tipus, característiques, etc.
- Emplaçament i dimensionat de una instal·lació fotovoltaica
Continguts pràctics:
- Organització i planificació dels muntatges
- Mesures a realitzar
- Instal·lació de plaques solars en teulades amb inclinacions, sistemes coplanars, etc..
- Instal·lació amb connexió a xarxa i aïllades.
- Instal·lació d’ autoconsum (amb i sense bateries)
MODUL 3: PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS (20 hores)
Mòdul reconegut per la Fundació Laboral del Metall / construcció en l'especialitat d’ELECTRICITAT, TREBALLS DE MUNTATGE I MANTENIMENT D’INSTAL·LACIONS ELÈCTRIQUES D’ALTA I BAIXA TENSIÓ
- Riscos específics en el sector de la construcció i la seva prevenció
- Definició de treballs i tècniques preventives especifiques. Treballs de muntatge i manteniment d’instal·lacions elèctriques d’alta i baixa tensió.
- Gestió de la prevenció en obra
- Drets i obligacions del treballador
- Primers auxilis i mesures d’emergència
MODUL 4: PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS EN TREBALLS EN ALÇADA (8 hores)
- Definició de treballs en alçada
- Utilització d’escales, bastides, treballs verticals, pous
- Normativa d’aplicació
- Utilització de EPI’s: arnés o cinturo, línies de vida, mosquetons, encolatges, dispositius de frenada, etc.
Principals sortides professionals:
- Instal·ladors/es de plaques solars
- Instal·ladors/es de sistemes elèctrics fotovoltaics
“Aquesta acció està subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc del Programa de suport als territoris amb majors necessitats de reequilibri territorial i social: projecte Treball als barris”

Inscripcions tancades
Objectiu del curs:
Capacitar a l’alumnat per reparar petites avaries en edificis i les seves instal·lacions, realitzant treballs senzills d'obra de paleteria, electricitat i pintura, de manera que ni la utilització de l'edifici, ni els serveis quedin interromputs i que, en cas d'avaries de major importància, realitzi les primeres reparacions d'urgència fins que arribi el personal professional que les repari totalment. A més, amb aquesta formació s’iniciarà als professionals a determinar actuacions en matèria d’eficiència energètica en edificis.
Dates previstes i horaris del curs: primer semestre de l’any 2023 - Matins
Total hores del curs: 92 hores
Modalitat del curs: presencial
Durada i dates previstes de pràctiques en empresa (no obligatòries per a l'alumnat): fins a 100 hores a convenir amb l'empresa; es realitzaran un cop l'alumnat hagi realitzat la formació i amb data límit de finalització de les pràctiques 30 de setembre de 2023.
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Persones residents als barris de Cerdanyola, Rocafonda i El Palau-Escorxador
- Nivell acadèmic mínim per poder seguir la formació correctament
- Persones inscrites al SOC
- Interès, motivació i compromís per formar-se i treballar en el sector del manteniment d’edificis
- Disponibilitat horària
PROGRAMA FORMATIU:
MÒDUL 1. MANTENIMENT D’OBRA MATERIALS BÀSICS.
- Eines i mitjans auxiliars
- Reparació de revestiments continus
- Reparació d'envans i parets
- Tècniques de pintura i paper
- Reparació d’enrajolats i de paviments
MÒDUL 2. MANTENIMENT I REPARACIÓ, TÈCNIQUES DE RESTAURACIÓ PINTURA.
- Eines i materials utilitzats en treballs de rehabilitació
- Materials bàsics de segellat i consolidació
- Patologies més habituals
- Detecció d’esquerdes i de fissures
- Reparació d’elements singulars
- Tècniques d’intervenció
- Afectació per humitats
- Reparació d’humitats i pintura del parament
MÒDUL 3. EFICIÈNCIA ENERGÈTICA EN EDIFICIS
- Les mesures d’eficiència energètica, definició i classificació
- Fases d’estudi, presa de decisions en l’adopció de mesures en eficiència energètica
- Actuacions sobre edificis i les seves instal·lacions en la seva execució i manteniment
MÒDUL 4. MANTENIMENT ELÈCTRIC. INSTAL·LACIÓ ELÈCTRICA SENZILLA.
- Instal·lacions encastades
- Muntatge de caixetins i tubs sobre elements d’obra
- Substitució d’elements elèctrics (interruptors, fusibles, tubs fluorescents, bombetes, etc.)
- Fonaments d’electricitat
- Coneixement de materials elèctrics
- Elements d’una Instal·lació elèctrica
- Sistemes de protecció d’una instal·lació elèctrica
Principals sortides professionals:
- Operaris/es de la construcció
- Conserges
- Manteniment d’edificis
“Aquesta acció està subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc del Programa de suport als territoris amb majors necessitats de reequilibri territorial i social: projecte Treball als barris”

Objectiu del curs:
Aquesta formació està dirigida a persones interessades en aprendre conceptes bàsics de màrqueting digital, gestionar i dinamitzar xarxes socials, elaborar estratègies per promocionar marques, productes i serveis, crear continguts i aprendre a fer ús d’algunes eines d’edició.
Dates previstes i horari del curs: 7 de novembre fins al 30 de novembre de 2022
De dilluns a dijous de 9.30h a 13.30h
Total hores: 60 hores
Modalitat: Online
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Persones en situació d’atur inscrites al SOC.
- Interès i motivació per formar-se i treballar com a Community Manager
- Disponibilitat i compromís per assistir a tota la formació.
- Nivell de comprensió oral i escrita de la llengua (català o castellà) necessàries per poder seguir la formació.
- Accés a un ordinador amb connexió a Internet i un telèfon mòbil.
- Bona ortografia i capacitat per redactar.
- Preferiblement persones familiaritzades amb la tecnologia i l’ús de l’ordinador i telèfon mòbil .
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA: 60 hores
MÒDUL 1. Les xarxes socials en l’actualitat: usos, avantatges i perills
MÒDUL 2. Les xarxes socials i el món laboral: el Social Media Manager i el Community Manager
MÒDUL 3. Com fer una estratègia en xarxes socials
- El recull de dades i d’informació
- La segmentació del públic
- La definició d’objectius
- Canals, continguts i to
- El calendari de continguts
- L’anàlisi de resultats
MÒDUL 4. Com funcionen les xarxes socials més importants i com crear continguts per a cadascuna d’elles:
- YouTube
- TikTok
MÒDUL 5. Eines i aplicacions de creació i edició de continguts
MÒDUL 6. Eines de programació de continguts
MÒDUL 7. Tractament de dades de caràcter personal, privacitat i drets d’imatge
Principals sortides professionals:
- Community Manager
- Professionals de la publicitat i la comercialització
Ajut atorgat en el marc dels Plans locals d’ocupació 2022 de la Diputació de Barcelona
Objectiu del curs:
Aquesta formació va adreçada a persones que vulguin millorar la seva feina i tasca educativa diària com a monitors/es de menjadors escolars, però també a persones sense cap experiència, que vulguin incorporar-se al nou camp laboral especialitzat en menjadors escolars.
Dates previstes i horaris del curs: d’octubre a desembre de 2022 (Matí)
Dates previstes d’inici de pràctiques en empresa: novembre de 2022
Total hores: 150hores
Modalitat: Presencial
Perfil d’entrada de l’alumnat:
- Persones en situació d’atur inscrites al SOC
- Interès i motivació per formar-se i treballar com a Monitors/es de Menjador Escolar
- Disponibilitat i compromís per assistir a tota la formació
- Nivell de comprensió oral i escrita de la llengua (català o castellà) necessàries per a poder seguir la formació
- Persones que tinguin 18 anys o més
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA: 90 hores
Monitors/es de Menjador Escolar (40hores):
El menjador escolar
Plantejament educatiu
El paper i funcions del/ de la monitor/a al temps de migdia
Introducció a les al·lèrgies i intoleràncies alimentàries
Jocs de pati interior
Acompanyament i suport als/a les infants amb Necessitats Educatives Especials (40hores)
Higiene alimentària (10 hores)
PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS: 60 hores
Principals sortides professionals:
- Monitor/a de Menjador Escolar
Ajut atorgat en el marc dels Plans locals d’ocupació 2022 de la Diputació de Barcelona
[PENDENT D'ATORGAMENT]
Aquest programa es realitza en el marc de la convocatòria de la FPO Dual del SOC, adreçat a joves en situació d'atur, conduent a dos certificats de professionalitat i un contracte de formació i aprenentatge.
Objectius del programa:
Realitzar operacions auxiliars, seguint instruccions del superior, en el muntatge i el manteniment d'instal·lacions electrotècniques i de telecomunicacions en edificis per a diversos usos i instal·lacions. Instal·lar canonades, i muntar i/o desmuntar aparells sanitaris, radiadors i aparells de climatització d'ús domèstic.
Proporcionar una primera experiència laboral relacionada amb el sector professional de les instal·lacions elèctriques, amb la contractació en la modalitat de contracte de formació en empreses del sector.
Calendari previst:
Formació introductòria prèvia: desembre de 2022
Contractació i formació professionalitzadora: de gener de 2023 a gener de 2024
Total hores de formació: 620 hores
Total hores de contractació: 1.138 hores
Total hores diàries formació + contractació: 8 hores/dia
Modalitat: presencial
(formació a Granollers i contractació a empreses de la comarca del Maresme)
Perfil d’entrada de les persones participants:
- Joves de 16 a 29 anys
- En situació d’atur inscrits a l’Oficina de treball com a DONO
- Preferentment sense qualificació professional
- Interès i motivació per formar-se i treballar en el sector de les instal·lacions
- Disponibilitat horària per formar-se i treballar
- Bona comprensió de castellà i/o català oral i escrit
- Valorable carnet de conduir
PROGRAMA FORMATIU:
FORMACIÓ INTRODUCTÒRIA (92 hores)*:
- Nocions d’electricitat
- PRL: Treballs d’electricitat, muntatge i manteniment d’instal·lacions d’alta i baixa tensió
- PRL: Treballs de fontaneria i instal·lacions de climatització. Part específica
- PRL: Treball en alçades
- Documentació administrativa: pressupost, albarans, factures, nòmines, etc.
- Habilitats comunicatives
- Treball en equip
- Speed dating amb les empreses contractants
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA (620 hores)
Amb aquest programa obtindràs 2 Certificats de professionalitat (CP):
1) CP Operacions de fontaneria i calefacció – climatització domèstica
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA: 320 hores
- Instal·lació de canonades (170 hores)
- Replanteig i preparació de canonades (50 hores)
- Manipulació i acoblament de canonades (90 hores)
- Prevenció de riscos, seguretat laboral i mediambiental en la instal·lació d'aparells i canonades (30 hores)
- Instal·lació i manteniment de sanitaris i elements de climatització (150 hores)
- Instal·lació i manteniment d'aparells sanitaris d'ús domèstic (60 hores)
- Instal·lació i posada en marxa d'aparells de calefacció i climatització d'ús domèstic (90 hores)
2) CP Operacions auxiliars de muntatge d’instal·lacions electrotècniques i de telecomunicacions en edificis
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA: 300 hores
- Operacions de muntatge d'instal·lacions elèctriques de baixa tensió i domòtiques en edificis (150 hores)
- Muntatge d'elements i equips d'instal·lacions elèctriques de baixa tensió a edificis (80 hores)
- Muntatges en instal·lacions domòtiques a edificis (40 hores)
- Prevenció de riscos laborals i mediambientals a les operacions auxiliars de muntatge d'instal·lacions electrotècniques i de telecomunicacions a edificis (30 hores)
- Operacions de muntatge d'instal·lacions de telecomunicacions (150 hores)
- Caracterització dels elements i equips bàsics d'instal·lacions de telecomunicació a edificis (80 hores)
- Muntatge d'elements i equips en instal·lacions de telecomunicació a edificis (70 hores)
Principals sortides professionals:
- Electricista domèstic/a i industrial
- Instal·lacions elèctriques d’edificis
- Electricista de construcció
- Electricista de manteniment
- Lampista instal·lador/a mantenidor/a
- Instal·lador/a de canonada en general
- Mantenidor/a de calefacció
- Mantenidor/a de climatització
- Instal·lador/a mantenidor/a de xarxes de reg i fonts decoratives
- Instal·lador/a mantenidor/a de xarxes contra incendis
*La formació introductòria està subvencionada per la Diputació de Barcelona
Amb la col·laboració del Gremi d’instal·ladors del Maresme
