Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La Responsabilitat social: servei estratègic empresarial

Escoltar

La Responsabilitat social: servei estratègic empresarial

rso_banner.jpg


Què és la Responsabilitat Social?
La Responsabilitat Social (RS) de les organitzacions (empreses, ONG, administracions…) és el compromís d’aquestes vers les necessitats dels seus grups d’interès (personal, clientela i entitats i empreses proveïdores...) en els diferents àmbits (laboral, acció social, medi ambient, econòmic, bon govern i transparència), a través d’una implicació voluntària i solidària més enllà del que estableix la legislació vigent.


Àmbits de la Responsabilitat Social
  • Bon govern: filosofia interna, estratègia...

  • Entorn laboral: gestió dels conflictes, gestió dels recursos humans i la seva diversitat, formació, igualtat d’oportunitats, conciliació de la vida personal, familiar i laboral...

  • Econòmic: satisfacció de la clientela, relació amb organitzacions del mateix sector, selecció d’empreses proveïdores, informació a les persones consumidores, publicitat i imatge, inversió...

  • Medi ambient: ús dels recursos/energies naturals...

  • Comunitat: relació amb agents socials del territori, com administració pública, món escolar, ONG, món esportiu...

Llibres de Bones Pràctiques de Responsabilitat Social