Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Model educatiu

Escoltar

Model educatiu

Durant els tres primers anys de vida, l’infant desenvolupa tota una sèrie d’adquisicions molt importants per a tot el seu desenvolupament posterior.

Per contribuir i complementar la tasca de la família en l’educació de l’infant, des de les escoles bressol municipals facilitem els recursos i dinamitzem processos amb una actitud oberta i flexible, en formació permanent i treball en equip, per oferir a les criatures confiança i coherència educativa, valorant les capacitats de totes i cadascuna d’elles.

El setembre de 1978 es va crear un primer grup de guarderies municipals, fruit d’un moviment popular i d’una forta pressió social. Amb l’entrada dels ajuntaments democràtics es va constituir el Patronat Municipal d’Escoles Bressol i des d’aleshores ençà continuem treballant per a les famílies i els infants més petits de la ciutat, actualment des de la Direcció d’Ensenyament.

L’infant és un ésser únic, capaç, creatiu, competent, amb desig i curiositat innata per aprendre i relacionar-se amb l’entorn i amb els altres. Ell és el protagonista dels seus processos d’aprenentatge acompanyat pels adults.

El treball en equip és el que garanteix la coherència educativa del centre i de tots els seus membres, tant pel que fa al tracte amb els infants com a la relació amb les famílies, les propostes educatives i, en definitiva, l’organització i el funcionament global del centre.

L’educació dels infants és una competència compartida entre  pares, mares, educadors i educadores. Família i escola tenen un objectiu comú, col·laborar de manera activa en l’educació dels infants. Aquesta relació és una condició indispensable per tal de garantir coherència i eficàcia en tot el procés educatiu.

Arxius adjunts