17 de maig - Dia Internacional contra la LGTBIfòbia

L’Assemblea General de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), el 17 de maig de 1990 va eliminar l’homosexualitat femenina i masculina de la llista de malalties mentals. En commemoració d’aquesta efemèride, cada any, el dia 17 de maig se celebra el Dia Internacional contra la LGTBIfòbia: l'homofòbia - que d'acord amb Nacions Unides inclou la lesbofòbia, i la bifòbia -, la transfòbia i la interfòbia.
L'objectiu d'aquesta jornada és sensibilitzar la societat contra la discriminació del col·lectiu LGTBI a través de la informació, reflexió, reivindicació i denúncia contra les agressions físiques, psicològiques, intel·lectuals i morals de les persones per raó d’orientació sexual, identitat o expressió de gènere.
Des de l’Ajuntament de Mataró i en col·laboració amb d’altres entitats i organismes, s'elabora un programa d’activitats per reflexionar sobre aquesta temàtica, afavorir el dret a la igualtat i la no-discriminació per motius d’orientació sexual i identitat o expressió de gènere, i promoure que es pugui viure la diversitat afectiva i sexual en plena llibertat.
Programació d'activitats a mataro.cat/17m i a:
Cap resultat en la cerca.