Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Quin són els requisits i límits del servei?

Escoltar

Quin són els requisits i límits del servei?

  1. Requisits comuns
    • El manteniment de la possessió de l’habitatge per part de les persones, unitats familiars o de convivència que demanin l’atenció del Servei.
    • Disposar/ haver disposat d’un títol habilitant amb l’exepció de persones amb dret a un lloguer social obligari o contractes verbals.
    • Estar empadronat a Mataró.
    • Tractar-se d’un deudor de bona fe que, de forma genèriqui, afronti una situació sobrevinguda no planificada en el moment de constitució del prèstec hipotecari o del lloguer.

       

  2. Àmbits de lloguer entre particulars
    • Exisitencia per part de l’arrendatari una voluntat de resolució / mitigació de la situació.
    • Exisitència de possibilitat de plantejar una proposta de resolució / mitigació viable.

       

  3. Àmbit hipotecari i lloguer amb grans tenidors
    • Al contracte, la part contraria (creditor o arrendador) ha d’ésser una entitat financera (EF), empreses de grup o associades a l’EF, fons d’inversió, gran tenidor, etc. d’acord amb allò que defineixen les lleis d’emergència habitacional.
    • Ha de tractar-se de l’únic habitatge de la persona sol·licitant i ha de constituir la residència habitual.
    • El prèstec hipotecari ha de ser destinat a la compra de l’habitatge.
    • Ha d’haver intentat realitzar una negociació prèvia amb l’entitat financera.

       

  4. Lloguer social obligatori
    Persones amb dret al reallotjament obligatori (art. 16.4.d L4/2016), des de oferiment LSO previ a inici procediment judicial o comunicació d’aquest fins al desnonament.

     

  5. Límits
    • El SIPH és un servei de suport a la mediació voluntària de les parts.
    • El suport es presta en situacions en que hi ha un risc directe o indirecte de pèrdua de l’habitatge. No és un servei d’orientació jurídica general en temes de lloguer (despeses, reformes, etc.).
    • No és un servei adreçat a persones que ocupen un habitatge de forma irregular. Es requereix que existeixi una relació consentida d’arrendament ja sigui formalitzat en un lloguer o no (cessió d’ús, contracte verbal, etc.).
    • El servei no suposa cap tipus de benefici o prioritat per  l’accés un habitatge en públic o qualsevol a altre recurs públic.