Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

A Mataró

Obres a l’avinguda del Maresme

Façana marítima IVEco

 

En el marc de la transformació del front marítim, el Pla de Mandat 2023-2027 contempla el projecte de remodelació de l’antiga N-II en un bulevard, per pacificar el trànsit i crear una via més amable i urbana. Per dur a terme aquesta transformació, s’aniran desenvolupant diferents projectes d’obra i actuacions urbanístiques. .


Ampliació del TubVerd entre Porta Laietana i ronda de Barceló 


El 15 de gener comencen les obres d’ampliació de la xarxa de calor i fred del
TubVerd que ha de discórrer per la banda de mar de l’avinguda del Maresme, des de la Porta Laietana fins a la ronda de Barceló. Els treballs duraran onze mesos. 

 L’actuació consisteix en l’obertura d’una rasa de gairebé 800 metres de llargada, 4 metres d’amplada i fins a 4 metres de profunditat per on passarà la canalització. Aquesta ampliació de la xarxa donarà servei a tot el nou sector d’Iveco- Renfe/Farinera així com a l’edifici de la Torre Barceló.  

Prèviament a la canalització del TubVerd, es faran els enderrocs del paviment actual del tram a la banda muntanya, tots els encreuaments dels serveis afectats i s’aprofitarà per portar les línies de mitja tensió a la Torre Barceló. Per minimitzar les afectacions al trànsit rodat i de vianants, les actuacions previstes al llarg dels 11 mesos d’obres es faran per fases i trams.  

Aquesta obra és el primer pas per aconseguir la pacificació de l’avinguda del Maresme i convertir-la en una via més urbana, ja que posteriorment tota la zona afectada per la rasa s’haurà d’urbanitzar, i s’emmarca en la transformació urbanística del sector Iveco - Renfe/Farinera. 

 

Enderrocs i primeres afectacions 

 

Les primeres actuacions consisteixen a enderrocar la vorera situada a l’alçada de la benzinera i els antics tallers de l’empresa Casas, la mitjana lateral que separa l’avinguda del Maresme del polígon de Balançó i Boter, i el paviment del davant de la Farinera. Com a primeres afectacions de les obres:  

  • El carril lateral de servei situat a la banda muntanya de l'avinguda del Maresme queda anul·lat, no s'hi podrà aparcar ni efectuar maniobres de càrrega i descàrrega de mercaderies. Es garantirà l'accés als guals i s'habilitaran noves zones de càrrega i descàrrega a la ronda de Josep Irla i el carrer de l'Ictíneo.

  • Es garantirà sempre la circulació de vehicles en els dos sentits de la marxa. Durant la primera fase, aproximadament fins a mitjan febrer, hi haurà tres carrils operatius en la major part del tram afectat per les obres, dos en sentit Girona i un en sentit Barcelona. Entre la ronda de Josep Irla i el carrer de l’Ictíneo hi haurà dos carrils en sentit Barcelona: un arribarà a la Porta Laietana i l’altre es desviarà cap a l’interior de la ciutat a través del polígon de Balançó i Boter.

  • Els vianants no podran anar per la banda de mar de l’avinguda del Maresme. Hauran de creuar el carrer i circular per la banda muntanya.

    planol_Iveco_nota.jpg 


Un cop estiguin els enderrocs fets el trànsit de vehicles es desplaçarà a la banda muntanya de l’avinguda, mentre que els treballs per a la instal·lació del TubVerd ocuparan els carrils de la banda mar. 
  

Les obres aniran a càrrec de PUMSA, com a administració actuant del sector Iveco- Renfe/Farinera, i d’Aigües de Mataró per la instal·lació del TubVerd. PUMSA ha adjudicat els enderrocs i la realització de la rasa per 2.211.902,99 € (IVA inclòs) a l’empresa Obres i Serveis Roig S.A, import que finançaran els propietaris del sector Iveco – Renfe/Farinera. Per la seva part, Aigües de Mataró, S.A ha adjudicat la instal·lació de la canonada a l’empresa Acsa Obras e Infraestructuras, SAU per un import d’1.431.011,81 € (IVA inclòs).  

Quan finalitzin els treballs d’ampliació del TubVerd PUMSA seguirà el procés d’urbanització del sector Iveco – Renfe/Farinera, començant per l’avinguda del Maresme fins completar la urbanització de la resta del sector.