El RetailLab Mataró ha estat dissenyat com un laboratori de transferència de coneixements i d’informació entorn diferents tecnologies i eines digitals que es troben al mercat, orientades a la millora de la competitivitat del comerç, els serveis i la restauració local.
El RetailLab ha estat finançat per la Unió Europea – Fons NextGeneration EU, en el marc de la convocatòria 2021 d’ajuts de suport a mercats, zones urbanes comercials, comerç no sedentari i canals curts de comercialització del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
CARACTERÍSTIQUES DEL RETAILLAB
El RetailLab actua com un espai de referència pel que fa a la formació, sensibilització i divulgació entorn les tecnologies aplicables al punt de venda, on provar i analitzar la viabilitat d’incorporar eines que es troben al mercat i que estan pensades per facilitar l’activitat pròpia dels establiments, alhora que aporten modernització, actualització, avantguarda, i l'opció de crear comunitat dins el sector.
Model de transferència digital, oferint coneixement i solucions aplicables.
Laboratori tecnològic de referència per al conjunt de l'activitat econòmica de Mataró, on podrà trobar solucions i formació adaptada a les seves necessitats.
Proposta integral, aplicant la digitalització al retail des de diferents àmbits d’actuació: coneixement, sensibilització, experimentació i capacitació.
Model de relació de l’administració amb la ciutadania, i en aquest cas amb l’activitat econòmica amb la seva ubicació a l’espai Mataró Connecta.
Dissenyat per a ser un model transferible a altres territoris.
Espai de referència on crear xarxa i construir un espai d'aprenentatge i de relació del retail.
L’ESPAI
El RetailLab es troba ubicat a l’equipament municipal “Espai Mataró Connecta”.
El RetailLab, s’estructura al voltant de tres zones diferenciades:
- Espai de benvinguda i acollida al visitant, amb un espai interactiu sobre Mataró i la seva activitat comercial
- Showroom tecnològic que integra les diferents solucions digitals aplicables al conjunt de l’oferta de comerç, serveis i restauració
- Espai de coneixement que acull els diferents tallers, formacions, demostracions i activitats vinculades al RetailLab

Es tracta d’un espai format per diferents mòduls expositius en els quals s’integren les diferents solucions tecnològiques. Quan el RetailLab està en funcionament, els mòduls es distribueixen fàcilment per crear un espai que simuli un punt de venda, fent que l’experiència per les persones que hi participen, sigui més acollidora i immersiva.
VINE AL
I DESCOBREIX EN VIU L’ESPAI I LES SOLUCIONS TECNOLÒGIQUES
Espai Mataró Connecta - Plaça de la Muralla, 21
SOLUCIONS TECNOLÒGIQUES
CARTELLERIA DIGITAL

CARTELLERIA DIGITAL
Tecnologia per a la mostra de contingut visual mitjançant pantalles. Augmenta la visibilitat de la marca i millora l'impacte del contingut fent-lo atractiu i multiformat.
GESTIÓ DE CUES

GESTIÓ DE CUES
Controla i gestiona la posició de les persones en una cua, mostrant el seu número a la cartelleria digital, mitjançant notificació d'àudio. Manté a la clientela informada i entretinguda, disminuint el temps d’espera percebut.
IMPRESSORA INTEL·LIGENT

IMPRESSORA INTEL·LIGENT
Analitzant totes les dades proporcionades per la impressora, els establiments podran prendre decisions sobre quins productes són els que més ROI (retorn de la inversió) aporten al seu negoci. Facilita l'increment d'ingressos per vendes mitjançant la venda de productes complementaris.
INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL

INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL
Utilitza l’aprenentatge automàtic de les preferències de la clientela (dades demogràfiques, vendes, inventaris,...) per a predir quins continguts seran els més atractius per als clientes potencials, optimitzant la gestió de continguts.
ANALÍTICA D'AUDIÈNCIA

ANALÍTICA D'AUDIÈNCIA
Permet obtenir, sempre de forma anònima i respectant la privacitat, informació demogràfica (gènere i edat) dels espectadors del contingut mostrat a la cartelleria digital i conèixer el seu “engagement” (compromís amb la marca). Aquesta eina permet a més segmentar als potencials clients i impactar-los amb campanyes més personalitzades i per tant més efectives.
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ

ENQUESTA DE SATISFACCIÓ
Recull l'opinió del client o visitant durant la seva experiència de compra.
COMPTA PERSONES

COMPTA PERSONES
Dispositiu electrònic basat en imatges que determina quantes persones traspassen una entrada. Pot utilitzar-se a diversos accessos alhora. Mostra l'aforament en temps real a la cartelleria digital i permet donar accés als clients o bé comunicar-los que esperin el seu torn.
TÒTEM INTERACTIU

TÒTEM INTERACTIU
Convida a la clientela a interactuar per a transmetre millor la proposta de valor i incrementa el compromís (engagement) amb la marca. Actua com a suport per minimitzar el temps d'espera a l’establiment i aconsegueix que l’estada per a la clientela sigui més amena. Alhora, ofereix assistència de forma dinàmica i en temps real.
SISTEMA DE CODI DE BARRES

SISTEMA DE CODI DE BARRES
Combina la cartelleria digital amb tecnologies interactives que permeten a la clientela obtenir una valuosa informació sense necessitat d'implicar al personal de l’establiment. La clientela pot consultar fàcilment la informació sobre els productes escanejant el seu codi de barres.
LIFT&LEARN

LIFT&LEARN
Prestatgeries intel·ligents que permeten obtenir informació sobre els productes. Quan el client aixeca un producte de la prestatgeria apareix informació addicional a la pantalla. Alhora, permet contrastar i comparar informació de diferents productes i incrementa les vendes amb la venda creuada i productes complementaris. Aquesta solució millora les campanyes de màrqueting enfocades a productes o propòsits específics.
PROJECTOR

PROJECTOR
Permet projectar imatges a les parets o al terra de l’establiment per aconseguir crear un ambient més immersiu.
FIL MUSICAL

FIL MUSICAL
Fa més còmode l’acte de compra i facilita allargar el temps d'estada de la clientela al punt de venda.
VISITA VIRTUAL
L’estudi previ de Diagnosi de maduresa digital en el punt de venda ha estat la base per obtenir dades objectives sobre el grau de maduresa digital i per identificar quines són les necessitats més recurrents i alhora necessàries davant el paradigma actual.
Aquesta diagnosi aporta informació qualitativa per sensibilitzar sobre els beneficis que ofereix la tecnologia al punt de venda, evidenciant la digitalització com una solució a l’actual transformació del sector.
Aquesta aposta s’alinea amb les estratègies de futur designades per la Unió Europea que preveuen incentivar la modernització i digitalització de sectors econòmics estratègics.
Activitats
Activitats
Cap resultat en la cerca.
Notícies i XXSS
El RetailLab Mataró acull amb èxit les 3 primeres visites amb la participació d'una trentena d'establiments de la ciutat
El RetailLab Mataró com a espai orientat a mostrar solucions tecnològiques per a la millora de la gestió del punt de venda, ha pogut oferir l'experiència de conèixer les diferents propostes a representants d'establiments locals de diferents activitats, on els participants han tingut l'oportunitat de viure de prop la implementació pràctica de tecnologies avançades en un entorn de compra. Amb l'objectiu de continuar promovent la digitalització en el sector, el RetailLab Mataró obre inscripcions per a futures visites, permetent a més professionals del sector conèixer l'espai i les últimes tendències tecnològiques aplicables en el punt de venda.
Gran acollida en la primera xerrada del RetailLab
La primera xerrada del RetailLab va acollir a més de vint persones. Guillermo García Ceballos va compartir la seva experiència en la transformació tecnològica del seu negoci, oferint una visió inspiradora i pràctica. Us convidem a seguir les activitats i formacions que oferim des del RetailLab per continuar aprenent i creixent en el món de la tecnologia.
VIDEOS


