Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El govern municipal presenta el Pla de Mandat, el full de ruta per als propers quatre anys

Escoltar

El govern municipal presenta el Pla de Mandat, el full de ruta per als propers quatre anys

Es tracta d’un document polític que recull els eixos, línies, accions estratègiques i projectes que el govern planteja impulsar al llarg del període 2023-2027

D'esquerra a dreta: el 1r tinent d'alcalde, Miquel Àngel Vadell, l'alcalde David Bote i el 2n tinent d'alcalde, Sergi Morales, en la roda de premsa de presentació del Pla de Mandat 2023 - 2027. Foto: Ajuntament
D'esquerra a dreta: el 1r tinent d'alcalde, Miquel Àngel Vadell, l'alcalde David Bote i el 2n tinent d'alcalde, Sergi Morales, en la roda de premsa de presentació del Pla de Mandat 2023 - 2027. Foto: Ajuntament

L’elaboració del Pla de Mandat parteix del document  “Sumem perquè guanyi Mataró: acord municipal per una ciutat amb oportunitats per a tothom” signat abans del Ple de constitució de l’Ajuntament pels dos grups que componen el Govern Municipal.  Es tracta del full de ruta que guiarà l’acció municipal els propers quatre anys i que també està  vinculat amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) així com les actuacions que recull el Pla d’Acció de l’Agenda Urbana 2030.

En la redacció del document s’ha tingut en compte per una banda el context socioeconòmic actual però sense perdre de vista la visió estratègica de Mataró que condueixi cap a una ciutat més pròspera, inclusiva, resilient, saludable i ecològica i intel·ligent i connectada.

  

El Pla de Mandat s’estructura en 6 eixos, 24 línies i 77 actuacions que es concreten en 214 projectes

Eix 1. Mataró té futur. Es parteix d’una visió de futur basada en el procés de reflexió estratègica Mataró Agenda Urbana 2030. La transformació urbana és una peça clau d’aquesta visió i afecta a tota la ciutat: el front marítim, la regeneració dels barris, el Pla d’Impuls del Centre o el desenvolupament de diferents sectors estratègics. Així mateix es proposa aprofitar les oportunitats que ofereix la tecnologia per a una gestió eficient dels recursos i la millora de la qualitat de vida de la ciutadania.

Finalment la ciutat aspira a convertir-se en un node central de relacions amb el territori a partir de la seva condició de capital de comarca i amb l’establiment de llaços amb el conjunt de l’àrea metropolitana.

Eix 2. Mataró segura. El respecte com a base de la convivència. Es proposa protegir els valors del civisme i fomentar un entorn de convivència i harmonia amb el suport d’una Policia Local proactiva i propera, que faciliti les relacions positives, que es faci visible a la comunitat i que hi col·labori estretament. També serà important la coordinació entre els diferents cossos policials, la capacitat de resposta davant de situacions de risc i emergència i la protecció i promoció dels valors del civisme i la convivència.

Eix 3. Mataró ciutat pròspera que genera treball digne i riquesa a redistribuir.  Una ciutat que transita cap a un model circular que permeti generar ocupació de qualitat, optimitzar els recursos i aconseguir qualitat de vida i benestar a la ciutadania sense comprometre el futur de les generacions joves. L’esperit emprenedor ha de contribuir a la transformació de l’economia amb el desenvolupament de nous sectors, l’impuls de l’economia circular, l’economia blava, les cures o la transformació digital. S’impulsaran iniciatives que condueixin cap a una economia dinàmica i diversificada que fomenti la innovació, la creació d’ocupació digna i de qualitat mantenint un equilibri entre el desenvolupament urbà i la preservació del patrimoni cultural i natural.

Eix 4. Mataró una ciutat més sostenible i resilient que lluita contra el canvi climàtic. Mataró referma la seva voluntat de ciutat sostenible i resilient que encara amb determinació els reptes de futur. Per fer-ho cal preveure i anticipar riscos i preparar-se per minimitzar-ne l’impacte. Es farà incidència en la mobilitat sostenible promocionant mitjans de transport respectuosos amb el medi ambient, s’impulsarà l’economia verda fomentant el canvi de model productiu en el qual es prioritzi la sostenibilitat i s’adoptarà una estratègia de residu zero que evidencia el compromís de la ciutat amb la gestió responsable dels recursos. Finalment es desplegaran línies estratègiques amb actuacions cap a un habitatge accessible, l’augment de zones verdes i la promoció de la renaturalització de la ciutat.

Eix 5. Mataró una ciutat que és comunitat, cuidadora, inclusiva i saludable. Es promourà una participació justa i igualitària, treballant per millorar la cohesió social a través de polítiques inclusives. Tal i com està reflectit en el Pla d’Acció de l’Agenda Urbana la salut serà el fil conductor del disseny i desplegament de les actuacions prioritàries. Es posarà èmfasi en l’educació inclusiva, en l’atenció i cura de la gent gran, s’impulsarà la pràctica esportiva i es posarà la cultura a l’abast de tothom. Hi ha una voluntat ferma d’anar cap a la igualtat d’oportunitats i la construcció d’una societat més justa i equitativa on la diversitat i la inclusió siguin valors fonamentals per a la convivència ciutadana.

Eix 6. Govern i aliança ciutadana. Continuar el procés de canvi organitzatiu de l’Ajuntament és una oportunitat per ajustar estructures i processos interns amb l’objectiu de respondre millor a les necessitats de la comunitat. Així es generaran millors condicions perquè l’acció municipal multipliqui els seus efectes i impactes a la ciutat en benefici del benestar general de la població.

 

Pla d’inversions 2023-2027

El Pla de mandat es presenta acompanyat del Pla d’inversions 2023-2027. La previsió és que l’Ajuntament, Aigües de Mataró i PUMSA destinin a inversió 102,6 milions d’euros en els propers quatre anys entre les que destaca el projecte Re-Natura, el Pla director de videovigilància, la coberta de la pista de Cirera, la reurbanització del carrer d’Argentona o l’ordenació urbana del Sorrall i la carretera de Cirera,  així com actuacions de millora de la N-II i l’urbanització del sector Iveco-Pegaso.

 

Arxius adjunts