Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament posa en servei un nou canal per atendre les consultes de la ciutadania

Escoltar

L’Ajuntament posa en servei un nou canal per atendre les consultes de la ciutadania

Des d’aquesta setmana està en funcionament un xatbot a través del whatsapp que és capaç d’interpretar el llenguatge col·loquial per poder oferir resposta a les consultes sobre els serveis o tràmits municipals que li formulin els ciutadans

Aquest nou canal està adreçat sobretot a la ciutadania que té habilitats tecnològiques però que es troba amb alguna dificultat a l’hora de cercar informació específica que s’ofereix a través del portal web o la seu electrònica. A través d’aquest xatbot de whatsapp podran preguntar sobre temes que són de competència municipal i la plataforma, que és capaç d’interpretar el llenguatge col·loquial, els oferirà una resposta que inclou enllaços que els dirigeixen on poden trobar la  informació.

Aquest sistema de resposta instantània oferirà serveis addicionals que es posaran en funcionament en les properes setmanes, com la consulta del col·legi electoral de cara a les properes eleccions municipals o l’obtenció d’informació, en temps real, del temps d’esperar per a l’arribada del Mataró Bus en cadascuna de les parades.

La ciutadania podrà accedir al xatbot de whatsapp mitjançant un codi QRque podran capturar amb el seu dispositiu mòbil o a través del número de telèfon 667 402 600. El sistema dona resposta tan en català com en castellà en funció de l’idioma que escolleixi l’usuari.

El xatbot, que funciona des de juny de 2021 a la pàgina web de l'Ajuntament, a la Seu Electrònica i a través de Telegram, va donar resposta a unes 800 consultes mensuals durant l'any 2022. Les consultes principals han estat sobre temes relacionats amb padró d'habitants, els tributs, cita prèvia o la bústia ciutadana.