Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Ajuts i serveis

Escoltar

Ajuts i serveis

Adreçat a

Llogaters i propietaris de locals comercials arrendats, en situació de vulnerabilitat.

Empresaris que afrontin un possible tancament de negoci o empresa.


Què es pot fer?

El servei anirà a càrrec de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Mataró (ICAMAT) i oferirà:

- Informació i assessorament personalitzat sobre les opcions existents per afrontar el problema de dificultats pel pagament del lloguer dels locals comercials en base al que disposa el Decret llei 34/2020, de 20 d’octubre, de la Generalitat de Catalunya, de mesures urgents de suport a l’activitat econòmica desenvolupada en locals de negoci arrendats.

- Intermediació entre propietaris i llogaters per arribar a acords que permetin la continuïtat del contracte de lloguer dels locals comercials.

- Informació i assessorament sobre els passos a seguir davant un tancament de negoci o empresa.


Com

El servei es presta els divendres de 10 a 14 h a les instal·lacions de l’Oficina Mataró Empresa del TecnoCampus a l’avinguda Ernest Lluch, 32 (Torre TCM2, planta baixa).

Del 16 d'abril al 30 de setembre (agost tancat), amb un màxim de 100 hores d'atenció.  

Cal demanar cita prèvia trucant al telèfon gratuït 010 o per Internet en aquest enllaç .
 

Import

Aquest servei és gratuït.

L’Ajuntament destina a aquesta actuació 5.000 € de les partides del pressupost per a 2021 del Pla de reconstrucció social i econòmica.

Adreçat a

Persones que no tenen competències TIC i/o que no disposen dels recursos i mitjans tècnics per fer les tramitacions telemàtiques que precisen d'altres administracions.


Què es pot fer

Els agents TIC destinats al dispositiu donen suport per a gestions com l’obtenció de sistemes d’identificació digital (per exemple l’IdCat mòbil o sistema Cl@ve), sol·licituds de vida laboral, d’ingrés mínim vital, prestacions d’atur o de la Seguretat Social, demanar cita al metge, renovar el DNI/NIE, inscripció com a demandant d'ocupació, tràmits relacionats amb el pagament de tributs, etcètera.


Com

Cal demanar cita prèvia al telèfon 93 702 28 50, o per Internet a www.mataro.cat/tramitaciodigital

El servei es presta de dilluns a divendres de 9 a 20 h, en diferents horaris segons les quatre ubicacions habilitades:

- Centre Cívic Pla d’en Boet (carrer de Juan Sebastián Elcano, 6)

- Centre Cívic Molins (carrer de Nicolau Guanyabens, 23)

- Centre Cívic Cabot i Barba (plaça de Miquel Biada, 5)

- Oficina de Barris (carrer de Blai Parera, 6 Baixos)

En funció de la capacitació de la persona, el suport pot consistir en la realització del tràmit complet o bé, en l’acompanyament necessari perquè sigui el propi usuari o usuària qui el faci als ordinadors que es posaran a la seva disposició. 


Import

L’Ajuntament destina a aquesta actuació 60.000 € de les partides del pressupost per a 2021 del Pla de reconstrucció social i econòmica. El dispositiu està en marxa com a prova pilot.


Materials formatius

Descarregar pdf: Alta a l’idCAT Mòbil

 


Finançament

La coordinació d’aquest dispositiu està finançada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya i pel Servicio Público de Empleo Estatal, i cofinançada en un 50% per l’FSE.

Harmonització_SOC_GENE_MINISTERIO_FSE (1).JPG


Galeria d'Imatges

Adreçat a

L'itinerari sectorial del programa Reinventa't s'adreça a pimes i microempreses que necessitin:

  • Conèixer tendències i tecnologies del seu sector.
  • Descobrir eines i serveis que els permetin transformar o evolucionar el seu model de negoci i millorar la seva competitivitat.
  • Endegar processos d’innovació i/o transformació.

 

Més informació

A la web del TecnoCampus Programa Reinventa't  



Servei format per un equip de tres juristes amb suport administratiu i un treballador social. L’objectiu és atendre la ciutadania amb problemes o dubtes respecte temes d’habitatge: mediació en lloguer, intermediació hipotecària o mediació en consum, entre d’altres. El nou servei compta amb el suport de la Diputació de Barcelona i de l’Ofideute de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya.

 

Adreçat a

Tota la ciutadania de Mataró amb problemes, dubtes o necessitat de mediació en temes d’habitatge.


Què es pot fer?

Es tracten casos d’intermediació hipotecària amb ciutadans que tinguin dificultats per pagar el préstec o crèdit hipotecari del seu habitatge o, fiadors de préstecs amb garantia hipotecària que - per impagament - estiguin en risc de perdre el seu habitatge principal. També faran mediació en consum en temes com la reclamació de clàusules abusives o demanda de mediació prèvia a inici d'un procediment d'execució i en temes de lloguer privat amb persones amb risc de perdre l'habitatge habitual de lloguer.


 Com

Per accedir al servei es prioritzarà el format electrònic i per tant caldrà sol·licitar cita a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament, concretament en aquest tràmit

En els casos que això no pugui ser, el ciutadà també es podrà descarregar l’imprès de sol·licitud i lliurar-lo personalment a l’Oficina Local de l’Habitatge o a Benestar Social, sempre amb cita prèvia.





Adreçat a

Entitats esportives per ajudar a les famílies d’infants i joves esportistes de l’entitat. Les famílies han d’estar afectades en els seus ingressos familiars per les conseqüències de la pandèmia de la Covid-19.

Poden sol·licitar subvencions (per un màxim de 5 places) les entitats esportives sense finalitat de lucre, domiciliades al municipi, legalment constituïdes i inscrites al Registre Municipal d’Entitats i al Registre d’entitats de la Generalitat de Catalunya, queden excloses les AMPAS i les associacions esportives escolars.


Import

La quantia de la subvenció per als sol·licitants serà d’un màxim de 400 € per a cada esportista de l’entitat i per fer front a les quotes i altres despeses de l’any 2020 que les entitats haurien de percebre de l’esportista.

Aquesta línia de subvencions està dotada d’un pressupost de 40.000 €


Termini de presentació

Fins al 30 de novembre de 2020.


On

A la Seu electrònica 
En aquest document en pdf podeu llegir les bases



Adreçat a

Establiments comercials individuals de venda al detall, establiments individuals que prestin serveis com ara tallers i serveis de reparacions mecàniques, serveis fotogràfics i audiovisuals, copisteries i arts gràfiques, neteja i reparació de calçat, sargit i reparació de roba, agències de viatges detallistes, tintoreries i bugaderies, perruqueries, salons d’estètica i bellesa, serveis de menjars preparats i càterings, bars,  restaurants i parades de mercats públics i privats.


Import

Aquesta línia de subvencions està dotada d’un pressupost de 100.000 € i la quantia de la subvenció per als sol·licitants serà del 50 % del cost total del projecte o accions, amb un màxim de 3.000 € per sol·licitud.


Termini de presentació

Del 18 de novembre al 9 de desembre. 


On

En aquest enllaç
Aquest document en pdf us indica com presentar la sol·licitud.



Adreçat a

A les persones emprenedores que vulguin obrir un negoci com també als propietaris de locals buits que es poden estalviar el 100 % de l'import de l'IBI durant els 3 primers anys de lloguer.


Import

Fins a 500 € per tal de pagar el projecte tècnic en l’obertura d’un negoci.

Descomptes de fins al 100 % de l'import de l'IBI durant els 3 primers anys de lloguer per a propietaris de locals buits. 

100 % de descompte en les llicències ambientals i de comunicacions prèvies, l’Impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO) i per als controls posteriors a l'inici de l'activitat.


Requisits

Consultar les bases.


Termini de presentació

Del 19 d’octubre al 30 de novembre. 


On

A la seu electrònica de l’Ajuntament de Mataró seu.mataro.cat   



Adreçat a

Treballadors autònoms i microempreses que hagin demanat ampliació o nous préstecs amb motiu de l’impacte econòmic de la Covid-19.


Import

1.058 € per a cada sol·licitud.


Requisits

Disposar de local a Mataró o tenir el domicili fiscal a Mataró en cas de realitzar l’activitat sense local físic.

Haver demanat el crèdit o l’ampliació d’un existent amb data posterior al decret de l’Estat d’Alarma del 14 de març del 2020.


Termini de presentació

Del 15 d’octubre al 13 de novembre.


On

A la seu electrònica de l’Ajuntament de Mataró seu.mataro.cat