Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Afectacions a la mobilitat, serveis i mesures excepcionals

Escoltar

Afectacions a la mobilitat, serveis i mesures excepcionals

 

Varador, El Callao, Sant Simó i Ponent estan obertes per a l’esbarjo, l’estada i el bany recreatiuMés informació 

  • La Nit de Sant Joan, 23 de juny, es prohibeix l'accés a les platges des de les 20 h fins a les 9 h del dia 24 de juny.

  • A partir del 15 de juny es posaran en marxa els serveis de dutxes, vigilància i socorrisme. Des de l'1 de juliol el bany adaptat.
  • S’han de respectar les distàncies de seguretat de 2 metres a l’aigua i de 4 metres a la sorra, entre persones que no convisquin juntes.
  • Els grups han de ser de 20 persones com a màxim.
  • L’aforament està limitat segons la capacitat de cada platja.
  • Els lavabos públics estan oberts de 9 a 21 h. Es fa neteja dos cops al dia i cada dues hores els caps de setmana. Eviteu les cues en aquests serveis.
  • Es poden utilitzar els jocs infantils, aparells de gimnàstica i les instal·lacions esportives però es recomana evitar-ne l'ús.
  • Es recomana deixar lliures els primers 6 metres de la vora del mar per facilitar l'entrada i sortida a l'aigua; així com no passejar, aturar-se ni jugar a la vora del mar.
  • El passeig Marítim, des del Port de Mataró fins a Sant Simó, obrirà a la circulació a partir del 24 de juny.
  • Cal respectar les indicacions de les autoritats, els socorristes i el personal que realitzi les tasques informatives.
  • Eviteu compartir menjar, estris de bany o qualsevol altre objecte. Si és necessari, cal fer-ne prèviament la desinfecció.

 

 

Oficines d'Atenció Ciutadana


Atenció ciutadana.
Obertes parcialment les Oficines d’Atenció Ciutadana amb cita prèvia. Més informació

Servei d’Ocupació de Mataró (SOM)


Servei d'Ocupació de Mataró.  Oberta l’atenció presencial amb cita prèvia. Més informació


Casals municipals de la gent gran

Es mantenen tancats al públic.

S’ofereix el servei alternatiu de menjador a domicili amb el suport de Creu Roja.


Centre per a la Igualtat i Recursos per a les Dones i Atenció a la Diversitat Sexual i de Gènere (CIRD)

 Atenció amb cita prèvia. Més informació.


Centres juvenils / projectes per a joves

 

Oficina Jove. Oberta de dilluns a dijous. Més informació

Espais Joves. Oberts amb cita prèvia els Espais Joves. Més informació

Mediació Ciutadana


El Servei de Mediació Ciutadana està tancat al públic però segueix atenent telefònica i telemàticament:

Per a consultes:


Correu electrònic: lnadal@ajmataro.cat
Teléfon: 937022807/699 781 420
(de dilluns a dimecres i divendres de 9  a 16 h i dimarts i dijous de 9 a 14 h i de 16 a 19 h)

 

Habitatge


Mesures d'habitatge desplegades per a fer front a la situació generada per COVID-19. Més informació


Aigües de Mataró SA (AMSA)


Oberta l’atenció al públic amb cita prèvia. Serveis i ajuts contra la Covid-19. Més informació


Oficina Municipal d'Informació al Consumidor

 

L'oficina no fa atenció presencial però podeu seguir fent les vostres consultes i reclamacions de forma virtual:

Correu electrònic: omic@ajmataro.cat

O per Internet a Tràmits en línia

 

Més informació als canals oficials dels serveis públics de consum:

- Ajuntament de Mataró: Informació sobre la tramitació de les reclamacions de consum mentre duri l'estat d'alarma

- Agència Catalana del consum: @consumcat https://twitter.com/consumcat/status/1240602900281335813

- Diputació de Barcelona: @ConsumDiba i https://www.diba.cat/consum/-/coronavirus-espai-amb-informacio-actualitzada-i-en-revisio-permanent

La Diputació de Barcelona ha elaborat un recull de preguntes i respostes sobre les afectacions per la Covid-19 als consumidors.
El podeu descarregar en aquest enllaç: Descarregar pdf


Oficina de l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona

 
L'oficina està tancada.
 
Per consultes:

Consulteu els canals habilitats per a atenció al contribuent a https://orgtn.diba.cat/ca/Home/noticia?codi=7046

El CAP La Llàntia està tancat fins a nou avís.

Podeu fer consultes:

- Usuaris d'aquest CAP que no puguin esperar, atenció al CAP Ronda Cerdanya (carrer del Vallès, 37) de 8 a 20 h.
Telèfon: 93 741 57 85

- Fora d'aquest horari: CAP Ronda Prim (ronda de Joan Prim, 35).
Telèfon: 93 741 73 72


El CAP Ronda Cerdanya i el CAP Gatassa no obriran els dissabtes fins a nou avís. La resta de la setmana funcionen en l'horari habitual.

Els CAPs oberts prestaran atenció també de 8 a 20 h el Divendres Sant i el Dilluns de Pasqua.

Durant els dissabtes de 8 h a 17 h:

- Les persones usuàries del CAP Ronda Cerdanya han d’anar al CAP Rocafonda (ronda de Rafael Estrany, 8).
Telèfon: 93 755 62 07


- Les persones usuàries del CAP Gatassa hauran d’anar al CAP Ronda Prim (ronda de Joan Prim, 35).
Telèfon: 93 741 50 44


-L'atenció pediàtrica els dissabtes es farà al CAP Rocafonda, no al CAP Ronda Prim.


Fora de l’horari dels centres, truqueu al 061 o al 112 (només emergències).

Més informació a Notes de premsa

Benestar Social

Atenció amb cita prèvia.

Es reprenen les visites domiciliàries.

Adreça: avinguda de Josep Puig i Cadafalch, 101.

Horari: de dilluns a divendres de 9 a 14 h


Podeu fer consultes:

Telèfon: 93 758 23 01

Correu electrònic: consultaserveissocials@ajmataro.cat


Centre de suport alimentari L'Entorn

Ofereix el servei de cobrir les necessitats bàsiques d’alimentació de les persones i famílies en situació de vulnerabilitat econòmica.

S'ha organitzat un sistema de lliurament de lots a domicili a les famílies beneficiàries en funció del número de membres, i a adults que han d’estar confinats a casa.

Adreça: carrer de Castro Méndez Nuñez, 64 baixos.

Horari: de 9 a 13 h

Telèfon: 93 799 32 17


Actualitzat 02/04/2020

Centre acollida municipal Espai Gatassa 

L’Ajuntament ha habilitat l’Espai Gatassa com a Centre d’Acollida Municipal per a persones sense sostre.
 
L’equipament, gestionat per Creu Roja, compta amb 48 places que se sumen a les 21 que ofereix durant tot l’any el Centre d’Acollida Municipal de Can Soleret.
 
Més informació:  nota de premsa

L'Ajuntament ha limitat fins a les 23 h l'horari d'obertura al públic del comerç minorista d'alimentació.

La Policia Local denunciarà els incompliments, que poden comportar sancions d’entre 600 i 30.000 €.


Mercats

Mercats de venda no sedentària. Oberts en el seu horari habitual. Nota de premsa.
Més informació

Possibilitat de servei a domicili dels productors de Collits a Casa (km0)


Mercat Municipal Plaça de Cuba (plaça de Cuba, 47)

Horari: de dimarts a dijous de 8 a 14 h, divendres de 8 a 14 h i de 17 a 20 h i dissabtes de 7 a 14 h.

Accés: per les dues portes ubicades a la façana de muntanya (accés accessible).

Aforament màxim a la zona de mercat: 100 persones.

El supermercat BonPreu disposa d’horari propi de servei. En horari d’obertura del mercat, limitarà el seu aforament a 50 persones.

 

Comerç i restauració de Mataró

  • Els establiments poden obrir independentment de la seva superficie, sense necessitat de cita prèvia, i amb un límit d’aforament del 50%.
  • Els centres comercials entren en funcionament, amb restriccions d'aforament (40% en zones comunes i 50% en locals comercials)
  • Els establiments de restauració reprenen el servei a l’interior en taula i en barra amb restriccions d'un 50% de la seva capacitat habitual.
  • Els hotels poden obrir les zones comunes amb l'aforament al 50%.

Moltes botigues i restaurants ens faciliten la compra en línia, servei a domicili ... per continuar al nostre costat.  Més informació https://serveiswebdes.mataro.cat/GeoMat/visor/?perfil=Comerc_i_Restaurants_COVID19

 

Servei de Promoció de Ciutat i Comerç

Les oficines estan tancades al públic.


Podeu fer consultes:

Telèfon: 93 758 26 78  (de dilluns a divendres de 9 a 14 h)

Correu electrònic:

General servei: promocioeconomica@ajmataro.cat 

Comerç i mercats: comerc@ajmataro.cat

Fires: fires@ajmataro.cat

Turisme: turisme@ajmataro.cat

Cultura

  • Els cinemes, teatres i auditoris poden obrir amb restriccions del 50% de l’aforament i els espectadors han de romandre asseguts i amb butaques preassignades.
  • Els museus s’obren amb el 50% de l’aforament. Més informació (www.culturamataro.cat)
  • Teatre Monumental, Can Gassol i Aula de Teatre continuen tancats. Més informació
  • Els monuments i altres equipaments culturals poden obrir-se amb restriccions del 30% de l’aforament. Més informació
  • Les biblioteques reprenen serveis de consulta i d’ordinadors amb aforament reduït. Més informació (www.culturamataro.cat)

Esports

Oficina Direcció d'Esports. Obre amb cita prèvia. Més informació

S’obren les pistes de petanca als Casals Gents Gran de Cirera, Parc, Cerdanyola, Havana, Santes-Escorxador i Molins. També s’obren les de Rocafonda (Roca-Palmera)

S'obren les instal·lacions esportives :

  • Poliesportiu Municipal Jaume Parera obre amb restriccions. Més informació https://www.mataro.cat/ca/temes/esports
  • Piscina Municipal obre a partir del 25 de juny. Més informació https://www.mataro.cat/piscinamunicipal 
  • Centre Municipal d’Esports el Sorrall obre a partir del 22 de juny amb restriccions. Més informació https://eurofitness.com/elsorrall/ca/
  • Pista Poliesportiva de Cirera per a activitats del Club de Patinatge de Mataró.
  • Estadi Municipal d’Atletisme per a entrenaments del Grup Atletisme Lluïsos Mataró, Centre Atlètic Laietània i entitats de Triatló.
  • Poliesportiu Municipal Teresa Maria Roca per a activitat del Senior Futsal Mataró.
  • Altres equipaments esportius queden oberts del 29 de juny fins al 31 de juliol per Casals Esportius d’Estiu.

  • Es poden celebrar casaments amb un màxim de 75 persones en espais tancats i de 150 en espais a l’aire lliure. Els casaments a l'Ajuntament es reprenen el 26 de juny.
  • Llocs de culte amb el 75% de l’aforament.
  • Vetlles funeràries i enterraments fins a 25 persones en espais tancats i 50 en espais oberts. Més informació
  • Oberts els Cementiris de dilluns a diumenge de 9 a 18 h i l'Oficina administrativa de Les Valls de dilluns a divendres de 9 a 17.30 h Més informació

Tributs municipals i concessions

*Actualitzat 05/05/2020

No es posaran al cobrament nous rebuts i liquidacions de tributs, taxes o preus públics.
 
S’ampliarà el termini de cobrament de rebuts i liquidacions de tributs, taxes o preus públics ja notificats al ciutadà:
 
- Taxa de mercats municipals corresponent període 1r semestre: s’ampliarà el termini de cobrament fins al dia 3 d'agost de 2020. Les persones que hagin rebut la notificació del cobrament domiciliat de la taxa de mercats corresponent al primer semestre a través d’una entitat bancària podran sol·licitar un nou document de pagament fins al 3 d’agost a través del web de l’ORGT en cas que vulguin fer-lo amb targeta o per finestreta, o bé tornant a demanar la domiciliació del rebut de forma expressa presentant sol·licitud a través de la seu electrònica.
 
- No s'enviaran a cobrament les quotes domiciliades d'abril i maig d'escoles bressol municipals, Piscina Municipal, Aula de Teatre, Escola Municipal de Música de Mataró, Centre Municipal d'Esports El Sorrall, entre altres.
 
- Impost de vehicles: s'ha modificat el calendari fiscal, que passa a ser del 4 de maig a l'1 d'octubre. Els rebuts domiciliats es cobraran l’1 d'octubre de 2020.
 
- Impost de Béns Immobles (IBI): s'ha modificat el calendari fiscal, que passa a ser del 4 de maig a l'1 d'octubre. Els rebuts domiciliats -fraccionats en 4 pagaments- es cobraran l'1 de juliol, l'1 de setembre, l'1 d'octubre i l'1 de desembre de 2020. 
 
- Impost d'Activitats Econòmiques (IAE): s'ha modificat el calendari fiscal, que passa a ser del 4 de setembre al 4 de desembre. Els rebuts domiciliats es cobraran l'1 de desembre de 2020.
 
- Brossa comercial: s'ha modificat el calendari fiscal, que passa a ser del 4 de setembre a l'1 de desembre. Els rebuts domiciliats es cobraran l'1 de desembre de 2020.
 
Els establiments que no poden obrir per la situació d'excepcionalitat tindran reduccions en la quota en relació al temps de vigència de l’estat d’alarma:
 
- Preu públic de brossa comercial.
 
- Taxa d’ocupació de la via pública per bars i restaurants (taules i cadires / terrasses).
 
- Taxes de mercats municipals.
 
- Cànons per les concessions que han vist afectades les seves activitats.
 
Els imports a retornar o compensar per taxes o preus públics de quotes ja abonades (març) i exempcions es calcularan i aplicaran quan finalitzi l'estat d'alarma i/o puguin reemprendre l'activitat.
 
Aquestes mesures es poden veure modificades en cas de pròrroga de l'estat d'alarma o per l'adopció de noves les mesures fiscals i econòmiques extraordinàries que decreti el Govern.

* Les liquidacions de tributs, taxes i preus públics emeses directament per l'Ajuntament de Mataró (no per l'Organisme de Gestio Tributària) amb data de venciment entre el 20 de març i el 5 de maig  han ampliant el seu termini de pagament fins al 20 de maig. Es pot fer el pagament tot i que la data de venciment que consta al document de pagament ja s’hagi  esgotat a través de l'entitat col·laboradora Caixabank, en qualsevol de les seves oficines obertes al públic, als seus caixers automàtics o per banca electrònica en següent enllaç https://www.caixabank.cat/particular/pagos/impuestosrecibosmatriculas_ca.html
 

Podeu consultar al web https://orgtn.diba.cat/ca/Home/noticia?codi=7115 què fer si disposeu de documents amb terminis de pagament vençuts emesos per l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona. 

 

Podeu consultar al web https://orgtn.diba.cat/ca/Home/noticia?codi=7046 informació addicional sobre tràmits gestionats per l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona, inclosos els fraccionaments.


*Nou 04/05/2020

Nou ajut retornable de 400 € a persones afectades per EROs i ERTOs

Mataró destina 300.000 € a avançar prestacions econòmiques a les persones afectades per EROs i ERTOs degut a la pandèmia de Covid-19.

L’ajut retornable consistirà en un únic pagament de 400 € que es farà efectiu mitjançant transferència bancària i en tipologia de préstec sense interessos.

Hi podran optar les persones empadronades a Mataró que, en el moment de presentar la sol·licitud, no hagin rebut l’ingrés de la prestació d’atur o subsidi.

El retorn d’aquest ajut s’haurà de fer el dos terminis -el 30 de setembre i el 31 d’octubre- a través del mateix compte bancari on s’hagi fet l’ingrés, i l’impagament comportarà la seva recaptació per via executiva.

Les sol·licituds a aquest ajut es poden presentar entre el 5 de maig i el 12 de juny a través de la seu electrònica.



Mesures econòmiques i sociolaborals de suport a PIMES i autònoms

Actualitzat a 01/04/2020

Per tal de minimitzar l’impacte econòmic de la crisi sanitària de la COVID-19, les diferents administracions han posat en marxa un paquet de mesures econòmiques i sociolaborals de suport a PIMES i autònoms.

Entre aquestes mesures s’hi compten ajuts i prestacions per a activitats suspeses o amb reducció de la facturació; facilitats tributàries com l’ajornament del pagament d’impostos; línies de finançament obertes per l’Institut Català de Finances (ICF) i l’Instituto de Crédito Oficial (ICO); o un ajut a fons perdut per a treballadors autònoms, entre moltes d’altres.

Consulta totes les mesures econòmiques municipals, autonòmiques i estatals en aquest enllaç.

Tota la informació al document pdf descarregable


Atenció a empreses


Al web de TecnoCampus s'ha habilitat un espai d'informació sobre les mesures econòmiques i sociolaborals d'àmbit general i específiques de suport a les pimes i autònoms. En aquest espai també podeu efectuar les vostres consultes sobre:


- Servei d’informació sobre les mesures de suport econòmic a pimes i autònoms adoptades per part de les diferents administracions.

- Servei d’atenció a consultes sobre els serveis a empreses i emprenedors que ofereix el TecnoCampus.

- Servei de consultes sobre línies de suport empresarial.


Més informació al web del TecnoCampus


Suspensió de contractes de serveis i manteniment


L'Ajuntament ha suspès totalment o parcial els contractes de serveis i subministraments de tracte successiu que no es puguin prestar degut a la situació d’excepcionalitat.

Per evitar acomiadaments en les empreses contractistes, durant la suspensió l’Ajuntament assumirà les despeses de personal, lloguer de locals i costos de manteniment de maquinària, instal·lacions i equips, entre altres.

Atesa la gran quantitat de consultes que estem rebent sobre aquest tema, hem habilitat un apartat de preguntes més freqüents en aquests mateix espai web.

Més informació a Notes de premsa


Actualitzat a 31/03/2020

Obres públiques i privades

Les obres, tant públiques com privades, han quedat temporalment suspeses, llevat que la seva continuïtat sigui urgent o essencial.


Limitació horària de les botigues d'alimentació


L'Ajuntament ha limitat a les 21 h l'horari d'obertura al públic del comerç minorista d'alimentació.

La Policia Local denunciarà els incompliments, que poden comportar sancions d’entre 600 i 30.000 €.

Més informació a Notes de premsa


Aigües de Mataró SA (AMSA)


L’empresa municipal Aigües de Mataró està tancada al públic.

Durant l’estat d’alarma:

- No se suspendrà el servei d’aigua a famílies i o empreses per manca de pagament

- S’aplicaran mesures per ajornar el termini de pagament sense recàrrec

- Tot i que els terminis de la majoria de tràmits estan suspesos i interromputs, les persones afectades econòmicament per la crisi del coronavirus poden tramitar el Cànon Social de l’Aigua: http://aca.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/Tarifa-social-del-canon-de-laigua


Podeu fer consultes:

Telèfon urgències: 93 741 61 00

Telèfon avaries: 900 777 555

Correu electrònic: info@aiguesmataro.cat

O per Internet a Tràmits en línia

L'Ajuntament ha suspès totalment o parcial els contractes de serveis i subministraments de tracte successiu que no es puguin prestar degut a la situació d’excepcionalitat. Per evitar acomiadaments en les empreses contractistes, durant la suspensió l’Ajuntament assumirà les despeses de personal, lloguer de locals i costos de manteniment de maquinària, instal·lacions i equips, entre altres. A continuació teniu un llistat de preguntes freqüents.

  1. Quan parlem de costos salarials, què inclou?

La indemnització inclou els costos salarials del personal adscrit al servei ordinari o obra. En aquests costos també s’inclouen els costos de Seguretat Social. Es pagaran els costos salarials que constin a les nòmines.

 

  1. Els 5 dies naturals de què disposa l’òrgan de contractació per respondre, quan comencen a comptar?

Des del dia següent en què el contractista entra la instància a l’Ajuntament. Abans de la finalització d’aquest termini s’ha de signar l’acta entre el responsable del contracte i l’empresa.

 

  1. L'acreditació fefaent de les despeses s'adjuntarà a l'esborrany de l'acta?

No, en el moment de fer l’acta han de dir les despeses aproximades. La documentació per acreditar les despeses causades per l’estat d’alarma la presentaran un cop acabi aquest.

 

  1. Què considerem per acreditació fefaent?

Per acreditació fefaent entenem nòmines, tcs, factures, comprovants de pagaments.

Si al finalitzar l’estat d’alarma una empresa no pot presentar aquesta documentació, no se li podran abonar els danys i perjudicis.  

 

5. Les despeses salarials del subcontractista, les pot incloure el contractista principal com a danys i perjudicis que reclama a l'Ajuntament en virtut de l'article 34 del Real decreto ley 8/2020, de 17 de marzo, de medidas urgentes extraordinarias para afrontar el impacto económico y social del COVID-19?

 
No, d'acord amb l'informe de 23 de març de l'Advocacia General de l'Estat, aquestes despeses no es poden incloure en els danys i perjudicis reclamats a l'Ajuntament

  1. Quines obres estan suspeses?

El decret 2169/2020, de 20 de març, d’alcaldia suspèn totes les obres, amb les excepcions següents:

  1. Aquelles iniciades per la companyia d’Aigües de Mataró i les noves derivades de possibles avaries d’aigua i clavegueram, per considerar-les d’especial necessitat per a la ciutat.
  2. Aquelles que el seu caràcter bàsic estratègic l’òrgan de contractació decideixi mantenir la seva execució encara que sigui parcialment.

Per tant, totes les obres que no estiguin en aquestes dues excepcions estan suspeses, tant les que l’obra finalitzava durant l’estat d’alarma, com les que no.

 

  1. Quan es considera que una obra està iniciada i, per tant, s’ha suspès?

 Per considerar que una obra estava iniciada i que, per tant ha quedat suspesa, s’ha d’haver signat l’acta de comprovació del replantejament i el contractista ha d’haver entregat el Pla de Seguretat i Salut. Si no, es considerarà que no es va iniciar l’obra i, per tant, no entrarà en les obres suspeses.

 

  1. En els contractes d’obres, si el tècnic director de les obres és extern (no és un tècnic municipal), qui ha de signar l’acta?  El tècnic director de l’obra o el  tècnic o cap de servei gestor de l’obra? 

Ha de signar el responsable del contracte, independentment de si és extern o no. 

L’art. 62.2 de la LCSP diu que en els contractes d’obres, les facultats del responsable del contracte les ha d’exercir el director facultatiu de conformitat amb el que disposen els arts. 237 a 246. 

Per tant, i malgrat que l’Ajuntament és responsable, la figura de responsable de contracte és del director facultatiu de les obres. 

 

  1. Com es farà el pagament de les obres afectades per la suspensió?

Les empreses presentaran una factura mensual, amb les despeses aproximades, que anirà a compte de la indemnització final.

  1. Com es farà el pagament en els serveis afectats per la suspensió?

Les empreses presentaran una factura mensual, que anirà a compte de la indemnització final.

El mes de març hauran de presentar dues factures:

  1. La primera anirà de l’1 al 13 de març amb el cost del servei realment realitzat.
  2. La segona anirà del 14 al 31 de març amb l’import aproximat del servei que s’hauria d’haver realitzat, que anirà a compte de la indemnització per danys i perjudicis.

 

  1. Quan s’han d’acreditar aquestes despeses?

Les despeses no es podran acreditar fins al final de l’estat d’alarma. Per tant, en el moment de signar l’acta el contractista no cal que acrediti res.

Els pagaments es faran a compte de la indemnització per danys i perjudicis que es calcularà al final de l’estat d’alarma.

 

  1. Com podem calcular els costos d’un servei/manteniment?

En els contractes en què el cost del servei/manteniment és igual cada mes, no hi haurà problema.

En els contractes en què el manteniment/servei depèn de les necessitats de cada mes, l’empresa ho podrà calcular fent la mitja de les factures presentades els 3 últims mesos.

Coordinació accions solidàries COVID-19 des del Punt del Voluntariat

El Punt del Voluntariat coordina les accions solidàries d’ajuda als col·lectius més vulnerables derivades de la situació de pandèmia per coronavirus.

Les tres línies de treball són:

  1. promoure xarxes de solidaritat comunitària autoorganitzades
  2. coordinar i posar en contacte les persones voluntàries amb les entitats que necessiten personal
  3. crida a la cessió de material d’autoprotecció

Més informació a la pàgina web

 

Programa soledat COVID-19

Projecte cogestionat entre el Punt del Voluntariat i la Fundació Hospital Sant Jaume i Santa Magdalena adreçat a persones grans o vulnerables que viuen soles i no tenen suport veïnal i/o familiar, o no són usuàries del Servei de Benestar Social, Creu Roja.

Tasques:
  • trucades de suport i seguiment
  • compra d’aliments bàsics
  • compra o recollida de medicaments a la farmàcia

  Més informació a la pàgina web i enviant un missatge de WhatsApp o Telegram al telèfon 696 836 700.

 

Atenció psicològica i al dol

La Fundació Hospital Sant Jaume i Santa Magdalena posa a disposició de les famílies afectades per la COVID-19 de Mataró i el Maresme un servei d’atenció i suport al DOL per la pèrdua d’una persona estimada.

 

Podeu fer consultes:

Correu electrònic

atenciopsicologicacovid19@fundaciohospital.org

 

O per Internet a www.fundaciohospital.org


Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya (COPC)

Guia de recomanacions de Gestió Psicològica durant quarantenes per malalties infeccioses:
Descarregar pdf

Podeu fer consultes:

Telèfon d’assessorament psicològic: 649 756 713

Horari: de 9 a 20 h, inclosos caps de setmana

O per Internet a www.copc.cat


Ministeri de Sanitat i Consell General de Psicòlegs (COP)


Podeu fer consultes:

Telèfon per a malalts i familiars de difunts: 91 700 79 89

Telèfon per a treballadors amb intervenció directa en la gestió de la pandèmia: 91 700 79 90

Telèfon per a la població en general: 91 700 79 88

O per Internet a www.cop.es


GestioEmocional.cat

El Departament de Salut de la Generalitat ha posat en marxa la Web App GestioEmocional.cat, que ofereix eines a la ciutadania per avaluar i millorar la seva salut emocional.