Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Els veïns de Cerdanyola valoren l'oferta comercial del barri amb un notable

Escoltar

Els veïns de Cerdanyola valoren l'oferta comercial del barri amb un notable

Un estudi sobre hàbits de compra i consum proposa diverses accions per generar més consum al propi barri

La valoració de l’oferta comercial al barri de Cerdanyola és d’un 7,01 sobre 10 i els aspectes més ben valorats pels ciutadans són els horaris comercials i la professionalitat. Així ho conclou l’estudi “Hàbits de compra i consum de la població resident i no resident del barri de Cerdanyola de Mataró”, elaborat amb l’objectiu de conèixer els hàbits de compra i de consum i les fugues de despesa al barri. 

 


Segons aquest estudi, l’oferta comercial de Cerdanyola es percep de forma positiva i dona resposta a les necessitats d’abastiment quotidià bàsiques, però no és considerada com un eix comercial amb oferta global ni tampoc se’n ressalta cap aspecte de valor afegit. Així doncs, un dels reptes identificats és la necessitat d’atraure nous consumidors locals o de l’àrea d’influència per generar més consum al propi barri. En aquest sentit, l’estudi recomana:

 


-dissenyar accions de comunicació orientades a atraure nous consumidors

 


-millorar el mix comercial del barri per aconseguir una oferta més equilibrada i adaptada a les necessitats dels consumidors

 


-treballar per a l’associacionisme dels comerços per impulsar una imatge de cohesió i qualitat i per implementar accions que dinamitzin el comerç del barri

 


Per donar resposta a les recomanacions que fa l’estudi, l’Ajuntament ha endegat aquest any el projecte “Aixequem persianes” que té com a objectiu la captació de nova activitat comercial, i a més, té prevista una campanya de comunicació de foment del consum al barri que sortirà al llarg del mes de setembre. Tanmateix, ha iniciat una ronda de reunions amb comerciants de Cerdanyola per acordar futures accions de dinamització comercial.

 


 




Valoració de l’oferta comercial


8 de cada 10 enquestats asseguren tenir cobertes les seves necessitats amb l’oferta del barri. Els aspectes que millor valoren són els horaris comercials i la professionalitat i, els pitjors valorats, l’oferta d’oci i la disponibilitat d’aparcament. Pel que fa a categories d’establiments, la més ben valorada és la d’alimentació i les pitjor valorades són l’equipament de la persona, de la llar, el lleure i la cultura.

Els enquestats que s’han mostrat més crítics són els joves d’edats compreses entre 18 i 24 anys, que consideren que l’oferta comercial és poc atractiva i insuficient.

 




Hàbits de compra i despesa


L’enquesta determina que, generalment, la compra d’alimentació es fa a peu. Els residents a Cerdanyola Sud compren més els productes quotidians al propi barri que no pas els residents a Cerdanyola Nord.

 


La meitat dels entrevistats han realitzat alguna compra per internet en l’últim any.

 


La categoria amb més retenció de despesa és l’alimentació i els productes quotidians. Un 93 % dels enquestats fa alguna despesa mensual en equipament de la persona, però només un 27,2 % la realitza a Cerdanyola.

 




Perfil de l’enquestat


S’han fet 430 enquestes a persones majors de 18 anys encarregades de les compres de la llar, ja sigui de forma exclusiva o compartida. El perfil enquestat ha estat principalment una dona, major de 44 anys i amb estudis primaris. Un 86,5 % dels enquestats són població resident al barri de Cerdanyola i un 13,5 % no resident.

 


L’estudi ha estat realitzat per l’empresa MDK Investigación de mercados. Ha estat cofinançat al 50 % per l’Ajuntament de Mataró i per l’Àrea de Desenvolupament Econòmic i Ocupació de la Diputació de Barcelona i ha tingut un cost total de 5.600 € + IVA.