Crònica del Ple ordinari del mes de febrer (03/02/2022)

Crònica del Ple ordinari del mes de febrer (03/02/2022)

Entre els acords més destacats del Ple de febrer es troben l’aprovació per unanimitat del full de ruta que guiarà la planificació educativa a Mataró fins al 2022, l’aprovació del Pla de Mesures Antifrau que suposa un pas més en les accions de bona governança de l’Ajuntament i l’adjudicació a la Fundació CEO del Maresme del bar del Cafè Nou.

Aprovat al Ple el document de planificació educativa per a Mataró 2022-2027

Abans del Ple municipal va tenir lloc l’Audiència Prèvia, que va comptar amb dues intervencions, la primera per preguntar sobre els acords del Govern municipal amb CaixaBank per les oficines tancades i la segona per la implantació de l’Anella ciclista.

El Ple va comptar amb 24 punts a l’ordre del dia, més un no previst inicialment que es va acceptar tractar per urgència. De la Comissió Informativa Municipal de Presidència, Qualitat Institucional i Estratègia Mataró es va ratificar la modificació dels estatuts del Consorci per a la Gestió Integral d’Aigües de Catalunya (CONGIAC) proposada per la Junta Rectora d’aquest ens. També es va aprovar el Sistema d’Integritat Institucional-Pla de Mesures Antifrau, que ha de permetre prevenir, detectar, corregir i perseguir possibles intents de frau i conflictes d’interès, en el marc de les polítiques de transparència i bona governança que duu a terme l’Ajuntament.

Es van tractar després els punts de la Comissió Informativa Municipal d’Administració General i Bona Governança. El Ple va estar d’acord a denegar dues reclamacions sobre liquidacions de plusvàlua fermes i no afectades per les sentències posteriors del Tribunal Constitucional que han fet reformular aquest impost. I es va adjudicar a la Fundació CEO del Maresme la concessió del servei de bar/restaurant del Cafè Nou, on també es programaran activitats. Aquesta contractació permetrà, a la vegada, fomentar la inclusió laboral de persones amb diversitat funcional.

Es van tractar a continuació els temes procedents de la Comissió Informativa Municipal de Reactivació Econòmica i Creació d’Ocupació i Desenvolupament del Territori. El Ple va aprovar un text refós sobre la Modificació Puntual del Pla Especial d’Equipaments Mataró-Nord per a l’ampliació del CAP de Rocafonda i el trasllat de les pistes de petanca. Una vegada el document urbanístic sigui validat per la Generalitat, l’Ajuntament cedirà el sòl per ampliar el centre sanitari.

També es va aprovar inicialment la modificació de l’ordenança de llicències urbanístiques, amb l’objectiu de millorar diferents aspectes i atendre demandes ciutadanes i d’operadors. Així, s’inclou un nou article per afavorir la connexió al Tub verd dels nous edificis, i també es modifica la carta de colors de les façanes. Un altre tema destacat va ser l’aprovació de les bases de subvencions per organitzar activitats al 2022, a les quals es podran acollir entitats organitzadores d’esdeveniments. L’objectiu és fomentar actes de dinamització de la ciutat, que generin impacte econòmic, dinamitzin el turisme, el comerç, la gastronomia, etcètera. Es concedirà un import màxim de 8.000 € i es donarà prioritat a activitats noves a la ciutat.

Però el tema estrella del Ple, procedent de la Comissió Informativa Municipal d’Innovació Social i Benestar de la Ciutadania, va ser l’aprovació per unanimitat del document que marca els criteris de planificació educativa per a Mataró del 2022 al 2027. Davant un escenari de menor natalitat, i major necessitat de grups d’ESO i d’FP, el Ple va ratificar un document treballat de forma consensuada amb la comunitat educativa de la ciutat i que té entre els principals objectius lluitar contra l’abandonament escolar, reivindicar la construcció dels edificis educatius pendents i la creació de més instituts escola.

De la mateixa comissió informativa, el Ple va aprovar el nom de Pista municipal Remigio Herrero per a la Pista municipal de Cerdanyola, en record a qui va ser regidor del 1983 al 2003. La proposta va sorgir del Consell Territorial de Cerdanyola, que ho va traslladar al Servei d’Esports perquè fos elevat a la decisió del plenari. Junts per Mataró i ERC van expressar el seu desacord amb el procediment seguit per a l’aprovació del nom, mentre que la regidora d’Esports, Bea Delgado, va aclarir que els noms dels equipaments no són tractats per la Comissió de Nomenclàtor, sinó que els decideix el Ple.

Abans de l’apartat d’impuls i control del Govern es va acceptar incorporar d’urgència a l’ordre del dia un punt per resoldre al·legacions presentades a l’acord d’integració de la Biblioteca Popular de la Fundació Iluro. A continuació es van aprovar les tres propostes de resolució que els grups de l’oposició presentaven al Ple: la proposta presentada per ERC-MES-AM sobre la realització d’una campanya d'informació ciutadana amb l'objectiu de minimitzar les incidències produïdes a l'Anella ciclista i el seu entorn; la presentada per C’s per a l’adhesió de l’Ajuntament a la Xarxa europea de corresponsals regionals i locals de la Unió Europea; i la proposta de Junts x Mataró per establir un marc de col·laboració amb l’Institut de Tecnologia de la Construcció de Catalunya per millorar en l’especialització i digitalització dels serveis d’obres i manteniment.

El Ple va finalitzar amb el debat de les nou preguntes i el prec que també havien presentat els grups municipals, amb temes com els torns de nit de la Policia Local, la freqüència de pas de la línia 7 del Mataró Bus, o els talls en el subministrament elèctric a la ciutat.